Arrangement

De nye digitale krav og muligheder for borgere og virksomheder.

Bliv klog på hvilke krav og muligheder den nye digitaliseringslov giver.

Odense C

Torsdag d. 22. august 2013

Kl. 15:30 - 17:30

Fra 0 kr.

 

Beskrivelse

I juni 2012 vedtog Folketinget de første love vedrørende obligatorisk Digital Post og obligatorisk digital selvbetjening. Med Digital Post og digitale selvbetjeningsløsninger får borgere og virksomheder kommunikationskanaler til det offentlige, der er overskuelige, fleksible, hurtige, målrettede, sikrere og juridisk gyldige. Øget digital kommunikation sparer desuden kommunen for udgifter til porto, papir, print og kuverter samt effektivisere de interne arbejdsgange. Hermed frigøres tid og penge til børnepasning, undervisning, ældrepleje m.v.

Borgere, der kan anvende de digitale løsninger, skal i følge lovene anvende dem. Det stiller naturligvis også krav til kommunen om at stille brugervenlige løsninger til rådighed samt tilbyde hjælp og vejledning til borgerne.

På mødet vil chefkonsulent Birgitte Hjelm Paulsen orientere om, hvordan Odense Kommune arbejder på at øge kommunikationen med borgere og virksomheder via de digitale kanaler. Og assistent Lone Dam Houborg vil vise eksempler på, hvordan man i Byggesagskontoret kommunikerer med borgere og virksomheder via Digital Post.


 

 

 

Praktisk Info

Hvor

Odense Rådhus

Flakhaven

5000 Odense C

Benyt hovedindgangen og gå op ad hovedtrappen til 2. sal


Hvornår

Torsdag d. 22. august 2013

Kl. 15:30 - 17:30


Pris

Deltager, ikke medlem af IDA

0 kr.

Studerende, ikke medlem af IDA

0 kr.

Firmamedlem

0 kr.

Ledig

0 kr.

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Ingeniør, ej medl. IDA

2.000 kr.

Tilmeldingsfrist

20. august 2013 - kl. 02:00


Antal pladser

50


Ledige pladser

40


Tilvalg

Ledsager

0 kr.

Arrangementsnr.

307500


Arrangør

IDA Fyn, IT-Gruppen