Arrangement

Evaluering af arbejdsmiljøreformen flyttet til 27-08-14. Arr.nr. 310260

Få indblik i effekterne af den seneste arbejdsmiljøreform.

Tirsdag d. 08. april 2014

Kl. 12:00 - 16:00

Fra 0 kr.

 

Beskrivelse

I de sidste mange år har omdrejningspunktet for virksomhedernes arbejdsmiljøarbejde været samarbejdet om sikkerhed og sundhed – oprindeligt i form af sikkerhedsorganisationen, nu arbejdsmiljøorganisationen (AMO). D. 1. oktober 2010 kom der en ny bekendtgørelse, der varslede store ændringer i reglerne om organiseringen af virksomhedernes arbejdsmiljøarbejde. Den mest iøjnefaldende forandring var navneændringen til AMO. Men lovændringen stillede også nye krav til kompetenceudvikling, og der blev mulighed for en mere fleksibel organisering af AMO, så den kunne passe bedre til virksomhedernes behov. Desuden kom der krav om en årlig arbejdsmiljødrøftelse, som skal være med til at bære arbejdsmiljøet ind i den strategiske ledelse. Nu 3½ år senere har vi lige fået evalueret lovændringen, og et stort forskningsprojekt har kikket nærmere på hvilken rolle AMO spiller i virksomhederne i dag. På mødet får vi præsenteret hovedresultaterne af evalueringen, og forskerne fra DTU vil præsentere deres foreløbige forskningsresultater. Endelig har vi fået en virksomhed, der har forholdt sig aktivt til de nye muligheder, til at komme og fortælle om hvordan de har valgt at organisere arbejdsmiljøarbejdet og AMO. Mødet bliver en blanding af oplæg, dialog og input fra såvel forskning som praksis, hvor vi kan inspirere og udfordre hinanden på, hvor arbejdsmiljøorganisationen er på vej hen.

 

Praktisk Info

Hvor


Hvornår

Tirsdag d. 08. april 2014

Kl. 12:00 - 16:00


Pris

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledig

0 kr.

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Deltager, ikke medlem af IDA

200 kr.

Studerende, ikke medlem af IDA

200 kr.

Ingeniør, ej medl. IDA

2.200 kr.

Tilmeldingsfrist

04. april 2014 - kl. 02:00


Antal pladser

50


Ledige pladser

36


Arrangementsnr.

309094


Arrangør

IDA Arbejdsmiljø