Webinar

Ledelse af teamkulturen sparer ressourcer og skaber innovation v/Elisabeth Plum - on demand webinar

Ledelse af teamkulturen sparer ressourcer og skaber innovation

Online Arrangement

Onsdag d. 31. december 2014

Kl. 00:00 - 00:00

Fra 0 kr.

 

Beskrivelse

(Dette webinar er optaget d. 03-10-2014)

Det er sværere at lede et team end det er at lede enkeltpersoner, for et team er en kompleks størrelsemed sociale dynamikker, som ikke altid er nemme at styre. Teamet består ofte af personer med forskellige uddannelser,  arbejdsfunktioner, erfaringer og måske også nationaliteter, og når de kombinerer deres kompetencer har de potentiale til at skabe resultater, der overgår, hvad medlemmerne kan præstere hver for sig.

Men mange steder ser vi, at misforståelser, manglende videndeling, konflikter eller overdreven trang til konsensus fører til tidsspilde, så teamet ikke kan levere en optimal opgaveløsning. Det gælder for tværfaglige teams og tværnationale teams, små og store teams, projektteams og faste teams samt interne og tværsektorielle teams.

Mange ledere har prøvet at sammensætte et team af dygtige og engagerede fagfolk og har måske også fået medlemmernes øjne op for, at de har forskellige sociale teamroller, der gerne skal supplere hinanden. Og alligevel opnår teamet ikke de forventede resultater eller skaber den nytænkning, man havde håbet på.

Den afgørende faktor er den teamkultur lederne og medlemmerne skaber. For nogle teamkulturer hæmmer samarbejdet og resultaterne, mens andre teamkulturer aktiverer medlemmernes kompetencer, så de får det bedste frem i hinanden.

I indlægget introducerer Elisabeth Plum sin nye Team Potentiale™ Model, der viser fire forskellige teamkulturer, der adskiller sig fra hinanden på den måde medlemmerne evner at bruge deres indbyrdes forskelle i for eksempel faglighed, erfaringer, arbejdsfunktion, personlighed og nationalitet.

Team Potentiale™ Modellen beskriver ikke blot teamets aktuelle kultur, men er handlingsanvisende og giver ideer til, hvordan leder og teammedlemmer kan bidrage til konstruktive sociale dynamikker, der effektiviserer teamets samarbejde.

Dette indlæg giver:

- overblik og analysekraft til at lede teamets samarbejde

- et nyt sprog om teamets sociale dynamikker

- inspiration og redskaber til at aktivere teamets skjulte ressourcer.


Dette indlæg er for ledere, der ønsker inspiration og viden til at tage det næste skridt i deres teamledelse og skabe mere værdi for virksomheden. Ledere der også gerne vil have det sjovere, når de leder deres teams.

 

TILMELDINGSPROCEDURE:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret. Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.
Skriv din e-mail i det blanke felt og tryk Enter. Herefter er du registreret på sitet og vil modtage et link i din indbakke, som linker dig direkte videre til optagelsen.

Oplægsholder: Elisabeth Plum, forfatter, rådgiver og designer af ledelsesredskaber, Plum & Co ApS

Det er gratis at se webinaret.

DOWNLOAD Præsentationer:
Klik på CONTENT nederst i venstre hjørne af skærmen, når du har startet webinaret, her kan du downloade de præsentationsfiler som gennemgås.

Arrangør: IDA Lederforum

 

 

 

 

 



 

 

Praktisk Info

Hvor

Webinar/ foran din egen pc'er, tablet, smartphone

Fra egen pc/tablet


Hvornår

Onsdag d. 31. december 2014

Kl. 00:00 - 00:00


Pris

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledig

0 kr.

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Deltager, ikke medlem af IDA

100 kr.

Tilmeldingsfrist

31. december 2014 - kl. 00:00


Antal pladser

300


Ledige pladser

285


Arrangementsnr.

312595


Arrangør

IDA Lederforum


 

Sådan deltager du

Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret. Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.
Skriv din e-mail i det blanke felt og tryk Enter. Herefter er du registreret på sitet og vil modtage et link i din indbakke, som linker dig direkte videre til optagelsen.

Download præsentationer
Klik på Filer nederst i venstre hjørne af skærmen, når du har startet webinaret, her kan du downloade de præsentationsfiler som gennemgås.