Arrangement

Påvirkning og indflydelse - sådan får du et JA i en salgssituation - Odense

Odense C

Tirsdag d. 09. oktober 2012

Kl. 17:00 - 21:30

Fra 175 kr.

 

Beskrivelse

 

Formål:

Påvirkning og indflydelse giver dig indsigt i de ubevidste mønstre og overbevisninger som hjernen reagerer på og som kan bruges, når man gerne vil opnå et JA. Aftenen giver gennem øvelser og opgaver en masse enkle og overraskende effektive idéer til, hvordan du kan overtale andre. Samtidig lærer du også, hvad du skal være på vagt over for, hvis andre forsøger at påvirke dig.


Målgruppe:

Medarbejderne og ledere der ønsker at få større indsigt i hvordan man påvirker og overtaler andre. Kurset henvender sig til alle niveauer i organisationen der er interesseret i hvordan man får et JA i en arbejdsmæssig sammenhæng.


Kursusindhold:
Du lærer psykologien bag det, der får andre folk til at sige JA. Vi gennemgår de metoder og principper som umiddelbart vil påvirke de fleste mennesker til at sige JA - og lærer samtidig hvordan man undgår at lade sig påvirke af disse psykologiske mekanismer. Du lærer de 6 universelle overtalelsesmetoder som der ofte bruges inden for bl.a. salg, fundraising, reklamer, som overtalelsesmetoder for at få os til at sige JA.

De 6 overtagelsesprincipper er baseret på de psykologiske prinicpper: gengældelse, konsistens, socialt bevis, synes om, autoritet og knaphed.

  • 1. Princip: Gengældelse
    Dette princip bygger på den simple regel, at vi altid vil forsøge at gengælde hvad andre gør for os. Når nogen gør os en tjeneste oplever de fleste, at de er i "gæld" og vil forsøge at gengælde denne tjeneste.
  • 2. Princip: Konsistens
    Dette princip bygger på den simple regel, at vi påskynder en adfærd der giver mening og hænger sammen med det vi tidligere har sagt eller gjort. Når vi kan få andre mennesker til først at udtale sig positivt om noget, vil det være nemmere senere at få et JA.
  • 3. Princip: Socialt bevis
    Dette princip bygger på den simple regel, at vi for at afgøre hvad vi skal gøre - som er det "rigtige" - serefter hvad andre mennesker mener, er det rigtige. Så hvis andre også gør det - er det OK.
  • 4. Princip: Synes om
    Dette princip bygger på den simple regel, at vi i højere grad vil sige JA til noget der kommer fra én person vi kender og synes om.
  • 5. Princip: Autoritet
    Dette princip bygger på den simple regel, at hvis noget eller nogen bliver anbefalet af en ekspert eller anden autoritet vil vi ofte adlyde og gøre som de siger.
  • 6. Princip: Knaphed
    Dette princip bygger på den simple regel, at hvis vi er bange for at gå glip af noget - vil vi ofte handle hurtigt for at få det nu. Når der er en begrænset mængde af noget vil det ofte blive opfattet som mere værdifuldt - end hvis der er rigeligt.

Dit udbytte af kursus:

At deltagerne lærer hvordan de kan påvirke andre og øge deres indflydelse. Du får kendskab til de 6 universelle påvirkningsprincipper, som der ofte bruges inden for bl.a. salg, fundraising, reklamer, som overtalelsesmetoder for at få os til at sige JA. Det er ingen kunst at overtale andre. Det er en videnskab, der heldigvis let kan læres.

 

Underviser:
Kurset holdes af Fredi Falk Vogelius der er chefkonsulent i Komplement og Ba.Sc.E.E. Fredi er internationalt certificeret coach på professionelt niveau, er certificeret underviser i 7 Gode Vaner og har 28 års erfaring med udvikling af mennesker.


Har du spørgsmål? (kontakt):
Fredi Falk Vogelius, tlf. 33 1870 07,
fvo@komplement.dk

Afbud:
Husk at melde afbud, hvis du er forhindre i at deltage. Hvis afbuddet modtages senest fire arbejdsdage før afholdelsen, bliver deltagergebyret refunderet. At undlade atbetale betragtes ikke som afbud!

 

 

Praktisk Info

Hvor

Ingeniørhuset i Odense

Englandsgade 25

5000 Odense C


Hvornår

Tirsdag d. 09. oktober 2012

Kl. 17:00 - 21:30


Pris

Arbejdsledig, medlem

175 kr.

Ekstern mødedeltager

175 kr.

Medlem

175 kr.

Tilmeldingsfrist

02. oktober 2012 - kl. 00:00


Antal pladser

17


Ledige pladser

6


Arrangementsnr.

994718


Arrangør

IEF-Fonden