Arrangement

Videregående Management - Marketing og Salg

Fra tirsdag d. 10. april 2012. kl 17:00

Til mandag d. 25. juni 2012. kl 21:00

Fra 0 kr.

 

Beskrivelse

Når du arbejder med produkt– eller serviceudvikling er det altafgørende, at du ved, hvad der skaber værdi for kunden. Først da kan du designe et attraktivt tilbud, så kunden får en total oplevelse.

Og først da ved du, hvordan markedet skabes i samarbejde med distribution og salg. Steen Martiny tager dig igennem denne proces, så du står optimalt rustet til at varetage produktdesign, markedsudvikling eller til at deltage direkte i markedsføring eller salg. Uhyre nyttigt for dig, der vil have succes med kommerciel teknologi.

Du får metoder til 

  • At identificere kunders værdimodel
  • Designe en optimal værdipakke og kundeoplevelse
  • Optimal prissætning
  • Designe et distributionssystem
  • At optimere salg ud fra kundeværdi og løsningsorientering
  • At gå ind i alle faser af forretningsskabelse og holde fokus på både relation, salg og indtjening

Temaer for de 6 kursusgange: 

  • Fokus på kundeværdi og integreret forretningsproces
  • Taktikker i B2B-markeder og i forhold til indkøbere
  • Klassisk og moderne segmentering
  • Design af værdipakke og distributionskanal
  • Værdicentreret salg.  Styring af sælgere.
  • Relationsopbygning i forhold til kanal og slutkunde
  • Opgaver
    Som et frivilligt tilbud til dig kan du efter hver undervisningsaften få udleveret en opgave, som du
    løser derhjemme. Steen Martiny giver dig feedback på opgaven.
    Undervisningsmaterialer
    Grundbog er Anderson, Narus og Narayandas: "Business Market Management.  Understanding, creating, and delivering value".  Aktuelle artikler fra Business Week og Economist vil illustrere teorien i praksis.

    Målgruppe
    Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere i marketing- og salgsafdelinger eller ledere, der er involveret i eller har ansvar for at udarbejde markedsføringsstrategier. Du kan også være leder af funktioner i produktudvikling, produktion/back office eller distribution og logistik.

    Underviser
    Steen Martiny, cand.polyt, ph.D., HD(O) og direktør i Innovia.

    Datoer
    1) 10. april
    2) 30. april
    3) 10. maj
    4) 21. maj
    5) 11. juni
    6) 25. juni

     

    Praktisk Info

    Hvor


    Hvornår

    Fra tirsdag d. 10. april 2012. kl 17:00

    Til mandag d. 25. juni 2012. kl 21:00


    Pris

    Arrangør

    0 kr.

    Bestyrelsesmedlem

    0 kr.

    Foredragsholder

    0 kr.

    Arbejdsledig, medlem

    7.500 kr.

    Medlem

    7.500 kr.

    Seniormedlem

    7.500 kr.

    Studiemedlem

    7.500 kr.

    Ingeniør, ej medl. IDA

    9.500 kr.

    Ekstern mødedeltager

    9.600 kr.

    Studerende, ikke medlem af IDA

    9.600 kr.

    Tilmeldingsfrist

    09. april 2012 - kl. 00:00


    Antal pladser

    20


    Ledige pladser

    4


    Arrangementsnr.

    125223


    Arrangør

    IDA Lederforum Hovedstaden