Webinar

Forretning for fremtiden – succes med verdensmålene

Der tales meget om det, men hvordan kan små og mellemstore virksomheder (SMV´er) få bæredygtighed til at blive en del af kerneforretningen og samtidig – eller netop derfor – drive forretning for fremtiden og fremtidige generationer?

Webinar foran din egen pc, tablet, smartphone

Torsdag d. 27. maj 2021

Kl. 17:00 - 19:00

Gratis

Hvilke erfaringer har danske virksomheder allerede gjort sig og hvad byder fremtiden på?

En række virksomheder har allerede fået forskellige erfaringer og kompetencer med at arbejde konkret med FNs Verdensmål, erfaringer som alle virksomheder kan lade sig inspirere af.

Syv kernekompetencer er udledt på baggrund af erfaringer fra to projektforløb under Industriens Fond: Fra Filantropi til Forretning (Dansk Industri) og SDG Accelerator for SMV’er (UNDP).

I de to programmer arbejdede flere end 50 virksomheder med at bruge bæredygtighed som løftestang for øget indtjening gennem produkt- og serviceinnovation, strategiudvikling, omkostningsreduktion, medarbejderengagement, styrkede forretningsmodeller og fokus på nye markeder. Kernekompetencerne spillede en essentiel rolle i disse tiltags tilblivelse og udførelse. 

På webinaret præsenteres deltagerne for erfaringerne fra de 2 programmer samt syv kernekompetencer, der kan give dig og din virksomhed inspiration til at opnå kommerciel succes med Verdensmålene. Teknologi kan spille en central rolle i at understørre bæredygtig forretning, hvis den anvendes målrettet, hvilket også diskuteres på webinaret. 

Webinar tager afsæt i indlægsholdernes bog af samme navn.

Program

17:00 Introduktion v. Erik Thomas Johnsen og Kristoffer Nilaus Tarp
17:10 Hvad vi lærte og udledte fra de to projektforløb under Industriens Fond – syv kernekompetencer
17.45 Break out med tid til refleksioner                 
17:55 Cases, metoder og erfaring til at komme godt i gang og få succes med verdensmålene
18:35 Break out – hvordan er I blevet inspireret til at gå i gang med at arbejde med verdensmålene?           
18:45 Q&A og afrunding
19:00 Tak for i dag

Udbytte
  • Du vil blive præsenteret for syv kernekompetencer, der giver dig indblik i, hvad andre virksomheder har gjort og gør for at skabe forretning for fremtiden
  • Du vil få inspiration til at komme i gang med at arbejde med verdensmålene
  • Du vil blive introduceret til eksempler på metoder og værktøjer
Om foredragsholderne
Kristoffer Nilaus Tarp har arbejdet for EU, FN, NGO´er og regeringer i en række af verdens brændpunkter efter en indledende karriere som managementkonsulent. Han var projektleder på SDG Accelerator og har rådgivet offentlige og private virksomheder om bæredygtig forretningsudvikling som konsulent, oplægsholder og bestyrelsesmedlem. Han er i dag Director and Head of Sustainability Practice Nordic Region hos NTT Data og formand for Sustainability Advisory Board for kapitalfonden Blue Equity. Kristoffer er uddannet M. Sc. & B. Sc. Political Science fra University of Copenhagen og B. Sc. Public Administration fra University of Roskilde med efteruddannelse fra bl.a. Columbia University.

Erik Thomas Johnsen er fagleder i Dansk Industri (DI) afdelingen for bæredygtig forretningsudvikling. Efter en start som managementkonsulent arbejdede han i en årrække i katastrofesituationer for forskellige internationale og danske nødhjælpsorganisationer. Dette udviklede sig til en karriere inden for bæredygtighed og innovation. Erik er uddannet som Biolog med en Masters i Business, Erik Johnson har været ansvarlig for DIs fyrtårnsprojekt, 'Fra filantropi til forretning', og med adgang til den øverste ledelse af mere end 50 virksomheder har han en unik indsigt i, hvordan virksomheder bedst kan integrere bæredygtighed i deres forretningsstrategier. Baseret på disse erfaringer har han skrevet den kommende bog, ’Forretning for Fremtiden’ med medforfatter Kristoffer Nilaus Tarp, co-leder af projektet, 'SDG Accelerator at UNDP.'
 
Kristoffer og Eriks erfaring med virksomheder har uden tvivl vist, at det er muligt at øge resultater på omsætning, bundlinje og det langsigtede gennem en strategisk tilgang til bæredygtighed, men at det ikke er en 'quick fix', og der er hverken genveje til succes eller en opskrift, der passer til alle. De virksomheder, der med succes gennemfører en forretningsstrategi baseret på bæredygtighed, gør det med en langsigtet tilgang baseret på nøglekompetencer, som de løbende udvikler og integrerer. Eriks præsentation vil give et overblik over disse 7 kernekompetencer og illustrere eksempler på best in class virksomhedseksempler på hver kompetence.

Tilmeldingsprocedure:

Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret.
Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.

Har du problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte os på webinarsupport@ida.dk
Tjek også vores FAQ site hvor du kan få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med webinarer: FAQ om IDA webinarer

Info om personlige oplysninger: Hvis du gerne vil deltage anonymt, anbefaler vi, at du tilmelder dig en browser i stedet for at bruge Zoom-softwareklienten eller appen, og når Zoom beder dig om at angive dit navn, kan du indtaste "Anon" eller et andet pseudonym. Zoom behandler personlige oplysninger i globale datacentre inklusive USA og behandlingen udføres i henhold til EU Kommissionens standardbestemmelser om databeskyttelse. Beskyttelse af personlige oplysninger. For yderligere detaljer henviser vi til Zoom-privatlivspolitikken tilgængelig her: https://zoom.us/privacy

Det er ikke tilladt at dele hverken zoomlinket eller link til video med andre, eller at optage lyd og billeder af webinaret.

Arrangør: IDA Lederforum


Tilmelding: Er du ikke medlem af IDA? For at kunne tilmelde dig, skal du oprette en brugerprofil. Bemærk, ved oprettelse af en brugerprofil får du adgang til IDA's online tjenester - du bliver ikke medlem af IDA.

Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en fysisk deltagerliste og online deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres endvidere navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke fremgå af deltagerlisten.

Når du er tilmeldt som deltager på dette webinar, vil du også automatisk modtage info om næste webinar indenfor samme fagområde.

Hvor

Webinar foran din egen pc, tablet, smartphone

Deltag via pc, tablet, smartphone


Hvornår

Torsdag d. 27. maj 2021

Kl. 17:00 - 19:00


Pris

Ikke IDA-medlem

0 kr.

Studerende, ikke medlem af IDA

0 kr.

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledig

0 kr.

IDA-medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 26. maj 2021

Kl. 23:59


Antal pladser

500


Ledige pladser

433

Arrangementsnr.

340036


Arrangør

IDA Lederforum Hovedstaden


Medarrangører

IDA Design og Innovation

IDA Grøn Teknologi

IDA Lederforum

IDA Proces

IDA Selvstændig

IDA Teknologivurdering

IDA Verdensmål

Kurser for studerende