Arrangement

Lær at forstå en Forretningsmodel - Business Model Canvas

Med udgangspunkt i Business Model Canvas får du forståelse af, hvilke interne & eksterne forhold der påvirker en forretningsmodel

IDA Conference, København V

Onsdag d. 28. oktober 2020

Kl. 17:00 - 21:30

Fra 0 kr.

Tilmeldingsfrist 27. oktober 2020 - kl. 23:59

Formål:
Kurset giver et bud på, hvordan du kan forstå en eksisterende forretningsmodel herunder hvilke elementer, der har betydning, hvordan sammenhængen er mellem disse samt hvordan, du kan påvirke dem. Der findes flere modeller, der kan anvendes til dette formål. Dette kursus tager udgangspunkt i Business Model Canvas, som er en meget anvendt model i praksis.

Målgruppe:
Kurset henvender sig til dig, der kunne være interesseret i en ledelseskarriere og/eller gerne vil kunne anskue en forretningsmodel, og som derfor gerne vil forstå, hvilke handlemuligheder du har for at sætte dit præg på en eksisterende forretning.

Kursusindhold:
Kurset indebærer en gennemgang af følgende::
En omverdensanalyse på forretningsområdeniveau med henblik på at forstå den kontekst som forretningsmodellen indgår i, og dermed hvad der påvirker den:

  • Makro

  • Branche

  • Markedet

Med udgangspunkt i Business Model Canvas vil der blive foretaget en gennemgang af nedenstående elementer, sammenhængen mellem disse samt hvordan, du kan påvirke dem:

  • Kundesegmenter – for hvem vil vi skabe værdi?

  • Kundeværdi – hvilken værdi leverer vi til kunden?

  • Kanaler – hvordan vil vi nå ud til kunden?

  • Kunderelation – hvilken relation forventer kunden, at vi etablerer til dem?

  • Indtægter – hvilken værdi vil kunden betale for og hvordan?

  • Ressourcer – hvilke ressourcer kræver forretningsmodellen?

  • Aktiviteter – hvilke hovedopgaver kræver forretningsmodellen?

  • Partnerskaber – hvilke partnerskaber skal indgås?

  • Omkostninger – hvilke omkostninger er forbundet med forretningsmodellen?


Dit udbytte af kursus:
Med udgangspunkt i Business Model Canvas får du dels en forståelse af, hvilke eksterne forhold der har indflydelse på en forretningsmodel. Dernæst hvilke interne elementer, der indgår i forretningen, hvordan sammenhængen er mellem disse samt hvordan, du kan påvirke dem.


Underviser:
Kurset afvikles af cand.merc. Charlotte Stisen Flyger, der er lektor DTU samt i en årrække har været ekstern lektor på CBS. Hun har desuden skrevet en lærebog i økonomi, der bl.a. anvendes på HD-studiet. Charlotte har undervist i økonomi i mange år bl.a. på Diplomuddannelsen Ingeniørernes Lederuddannelse samt Diplomuddannelse i Ledelse.

Har du spørgsmål til event, så ret venligst henvendelse til Ole Kannegaard - opo@ida.dk

Hvor

IDA Conference

Kalvebod Brygge 31-33

1780 København V

Lokale 212, 2. sal.


Hvornår

Onsdag d. 28. oktober 2020

Kl. 17:00 - 21:30


Pris

Studerende, ikke medlem af IDA

0 kr.

Ledig

0 kr.

Medlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Deltager, ikke medlem af IDA

100 kr.

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 27. oktober 2020

Kl. 23:59


Antal pladser

30


Ledige pladser

0

Arrangementsnr.

335709


Arrangør

IEF-Fonden


Medarrangører

IDA Young Professionals