Webinar

Webinar: Sådan kommer du i gang med rapportering af verdensmål

Inspirationsmøde om hvordan du kommer i gang med at afrapportere FN's verdensmål. På mødet får du redskaber til at gøre de abstrakte verdensmål til konkrete handlinger i din virksomhed.

Webinar/ foran din egen pc'er, tablet, smartphone

Mandag d. 24. februar 2020

Kl. 17:00 - 19:00

Gratis

På dette møde/webinar får du inspiration og viden om, hvordan verdensmål kan afrapporteres i din virksomhed.

Mange virksomheder arbejder med flere gode tiltag og projekter, hvilke støtter op omkring bæredygtigheds agendaen og FN's 17 verdensmål. Men hvordan sikres det, at disse tiltag og projekter også konkret at omsættes til fortællinger og/eller rapportering til kunder, investorer og ikke mindst medarbejdere? Fortællinger, rapportering og data er af stor betydning for virksomhedens strategiske arbejde med verdensmålene og et element, der kan være medvirkende til at skabe en konkurrencemæssige fordel for virksomhederne.

Fortællinger omkring socialt ansvar: Camilla Japp Haslund præsenterer hvad der forstås ved rapportering omkring socialt ansvar, hvorfor virksomheder skal fortælle om sit sociale ansvar og konkrete actions, hvilke overvejelser man som virksomhed bør gøre sig, og eksempler på hvordan det kan gøres. Alle faktorer belyst på baggrund af praksis og tendenser på området gennem 2019 samt konkrete cases.

Data – "Vores mål" projektet: Direktør ved Danmarks Statistik, Niels Ploug, fortæller om "Vores mål" projektet, der med fokus på Danmark skal udvikle et udgangspunkt for verdensmålene i Danmark. Målet er at gøre FN's 17 verdensmål operative i en dansk sammenhæng og skabe relevante indikatorer, der tager udgangspunkt i Danmark. Vigtige elementer for også virksomhedernes fremtidig fortælling og rapportering omkring socialt ansvar.

Agenda – ca. tider:

17:00 – 17:45: Socialt ansvar - fortællinger og rapportering v. Camilla Japp Haslund

17:45 – 18:00: Kort pause/sandwich

18:00 – 18:45: Data – ”Vores mål” projektet v. Niels Ploug

18:45 – 19:00: Afsluttende spørgsmål/netværk

Om foredragsholderne:

Camilla Japp Haslund, ejer af Japp Consult, med en lang baggrund indenfor Compliance arbejder Camilla nu selvstændigt og via partnerskaber på at supportere virksomheder med at være bæredygtig compliant og tilfredsstille krav og forventninger fra myndighederne, kunder og investorer. I sit arbejde har hun fokus på etablering af governance, processer, fortællinger og rapportering.

Niels Ploug, direktør ved Danmarks Statistik, har arbejdet nationalt og internationalt som manager i forskningsverden i 30 år og direktør for socialstatistik ved Danmarks Statistik siden 2008. I de senere år har Niels engageret sig i FN's arbejde med den statistiske dækning af FN's 17 verdensmål såvel som globalt arbejde med brugen af Big Data til officiel statistik. Yderligere er Niels medansvarlig for "Vores mål" projektet drevet af Danmarks Statistik.

Skal du med til andre møder/kurser? Læs mere her: IDA Proces' Arrangementskalender

Bliv medlem af IDA Proces netværket og opnå rabat på deltagelse i møder/kurser
Medlemskab af IDA Proces er gratis for IDA medlemmer, tilmeld dig her hvis du ønsker medlemskab (husk du skal være logget på ida.dk), vælg Min Profil → Netværk og Abonnementer. Alle kan tilmelde sig IDA Proces' nyhedsmail gratis, tilmeld dig her hvis du fremover vil modtage IDA Proces' nyhedsmail.

Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en fysisk deltagerliste og online deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres endvidere navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke fremgå af deltagerlisten.

Tilmeldingsprocedure:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret. Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises. Skriv din e-mail i det blanke felt og tryk Enter. Herefter er du registreret på sitet og vil modtage et link i din indbakke, som linker dig direkte videre til optagelsen.

Download præsentationer:
Klik på Filer nederst i venstre hjørne af skærmen, når du har startet webinaret, her kan du downloade de præsentationsfiler som gennemgås.

Arrangør: IDA Proces

Tilmelding: Er du ikke medlem af IDA? For at kunne tilmelde dig, skal du oprette en brugerprofil. Bemærk, ved oprettelse af en brugerprofil får du adgang til IDA's online tjenester - du bliver ikke medlem af IDA.

Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en fysisk deltagerliste og online deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres endvidere navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke fremgå af deltagerlisten.

Hvor

Webinar/ foran din egen pc'er, tablet, smartphone

Fra egen pc/tablet


Hvornår

Mandag d. 24. februar 2020

Kl. 17:00 - 19:00


Pris

Deltager, ikke medlem af IDA

0 kr.

Studerende, ikke medlem af IDA

0 kr.

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledig

0 kr.

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Tilmeldingsfrist

Mandag d. 24. februar 2020

Kl. 00:00


Antal pladser

300


Ledige pladser

284

Arrangementsnr.

335507


Arrangør

IDA Proces


Medarrangører

IDA Verdensmål