Kursus
Online kursus i Needfinding & Analyse som det bruges i Design Thinking. Over 3 uger kommer du dybt ned i første del af Design Thinking omkring bruger- og kundeundersøgelser. Forløbet består bl.a.af 3 halvdags live online workshops samt online videoer
Vi tager et dybt dyk ned i den første del af Design Thinking, hvor vi fokuserer på metoder og praktiske råd til at opbygge den forståelse af bruger- og kundebehov, som alt godt design er baseret på. På kurset lærer du at:
Læringsprocessen er baseret på en række webinarer, hvor praktisk anvendelse af metoder og tilgange vil blive demonstreret på case-eksempler. Før hvert webinar, er der interaktivt selvstudie af metoder, samt opgaver i anvendelse af metoderne på en udvalgt udfordring.
Dette er et videregående kursus, der kræver, at du allerede er bekendt med Design Thinking, enten fra praktisk erfaring eller igennem et grundlæggende kursus i Design Thinking.
Kurset veksler mellem online interaktive workshops og selvstudie med anvendelsesopgaver, hvor du understøttes af online læringsvideoer og interaktive elementer f.eks. træning i at udvælge egnede kombinationer af feltstudie- og analysemetodder. Kurset løber over ca. 3 uger med en samlet tidsforbrug på ca. 18 timer. I løbet af kurset vil du således få mulighed for at arbejde med de metoder og værktøjer du præsenteres for på de 3 workshops.
Ca. 1 uge før første workshop modtager du en mail med adgang til online læringsportal med alt undervisningsmateriale.
Founding partner & business designer
Kursets underviser er Ole Kjeldal Jensen, der er Ph.d. i Design Thinking & Disruptive Innovation fra DTU og Stanford University. Ole har i mere end 12 år arbejdet med og rådgivet virksomheder inden for ledelse, innovation, og design. Derudover har Ole en omfattende erfaring inden for forretningsudvikling, iværksætteri og undervisning, samt er stifter og business designer Ampersand Associates, der udvikler læring og læringsteknologi.
Robert har igennem mere end 10 år som Art Director, konsulent og UX designer, udviklet visuel kommunikation gennem illustration, grafik og digitale interfaces. Som UX & CX designer anvender Robert ofte sprint til at involvere brugere og kunder i design af engagerende brugerinterfaces og gennemtænkte end-to-end kundeoplevelser. Robert har en baggrund som illustrator og digital designer fra ITU. På dette kursus bidrager han bl.a. med erfaring fra talrige digitale sprint og sin dybe viden om grafisk facilitering af sprint.