Kursus

Personlig planlægning og effektivitet - Virtuelt kursus

På en dag får du enkle værktøjer til din planlægning. Du lærer at forenkle og prioritere dine arbejdsopgaver, så du får mere overskud og overblik i hverdagen.


Tid og sted

  • 25.03.21

  • 08.06.21

  • 22.09.21

Se flere tider og steder under tilmelding

Varighed: 1 dag

På dette virtuelle kursus får du udvalg af konkrete værktøjer til din personlige planlægning. Kurset kører virtuelt – det vil sige, at du skal være til stede på Zoom på kursustidspunktet samtidig med underviseren, så du løbende kan stille spørgsmål og få svar. Vi tager nemlig udgangspunkt i dig og din personlige planlægningsprofil.

På kurset gennemgår vi blandt andet:

  • Din personlige planlægningsprofil
  • Skab overblik med mindmap
  • Planlæg med OMTANKE
  • Prioritér med PrioPladen
  • Styr de almindeligste tidsrøvere
  • Din personlige handlingsplan

Kurset er for dig, der vil have bedre struktur over dine mange arbejdsopgaver

Derudover er kurset for dig, der gerne vil nå mere, når du er på arbejdet og samtidig slippe af med den uro, som en uoverskuelig arbejdsmængde medfører.

Du skal have adgang til Zoom – du kan tilgå Zoom via din browser – det kræver ikke, at du installerer app’en.

Planlægning, prioritering og målsætning

Du lærer at analysere dine arbejdsopgaver og vurdere, hvor vigtige de er i forhold til hinanden. Det er svært at arbejde med mere end en opgave adgangen, hvis du skal arbejde effektivt. Du får værktøjer til at vurdere, hvor meget tid du bruger på de forskellige opgaver. Hvor er dine tidsrøvere?

Du får enkle, konkrete værktøjer til dette område: Metoder til at planlægge og prioritere, ideer til at udnytte it-kalenderen m.m. Endeligt udarbejder du en konkret handlingsplan for din egen personlige planlægning.

Efter kurset kan du i højere grad end før:

  • forenkle og prioritere dine arbejdsopgaver
  • effektivt og bevidst takle dine opgaver
  • bruge enkle og praktiske planlægningsværktøjer
  • finde og håndtere de almindeligste tidsrøvere i hverdagen

Organisationen får en medarbejder:

  • der kan prioritere arbejdsopgaverne
  • der kan navigere i en travl hverdag med kendte og ubekendte opgaver
  • der er på forkant med tingene i stedet for altid at føle sig bagud

På dette virtuelle kursus  får du udvalg af konkrete værktøjer til din personlige planlægning

Vi afholder det virtuelle kursus via Zoom. Her veksler vi mellem teori, individuelle øvelser og erfaringsudveksling i mindre grupper. Du bliver inspireret til at bruge enkle og kreative løsninger i dit arbejde straks efter kurset.

Kurset er opbygget på følgende måde:

  • korte oplæg fra underviseren
  • deltagerne laver individuelle øvelser med det fremsendte materiale
  • drøftelse af emner i plenum
  • underviseren tegner og skriver på flipoveren bag sig
  • deltagerne arbejder i mindre grupper via break-out rooms
  • der samles op i plenum.

1 dag - kl. 9.00 – 16.00

Dette virtuelle kursus er komprimeret og tilrettet den virtuelle kursusform.

Det virtuelle kursus er til dig, som måske på grund af f.eks. Corona ikke ønsker at møde fysisk på kursus. Dette virtuelle kursus er bygget op omkring teori og aktiv læring. På det virtuelle kursus får du udvalg af konkrete værktøjer til din personlige planlægning. Underviseren beder alle deltagere om at have kamera på, så hun bedst muligt kan skabe dialog og inddragelse. Derfor anbefaler vi højst 12 deltagere.

Før kurset får du tilsendt en velkomstmail med en mindre for-opgave og du vil med posten modtage disse materialer, som du skal bruge under og efter det virtuelle kursus: 

  • Bogen: Planlæg bedre – få mere tid
  • Et chartek med øvelser
  • A3-papir og notesblok
  • Penne, mini post-it og bogmærke

Opfølgning – hjælp til at fastholde de nye, gode vaner

Efter kurset følger vi op via e-mail så du får den bedste mulighed for at bryde dårlige vaner, holde fast i de nye, gode vaner – og arbejde videre med emnet personlig planlægning. Kort sagt: at strække effekten af kurset.

Efter det virtuelle kursus  sender underviseren et udvalg af sine slides, fotos af flipovers- og summary af evt. input fra deltagerne. Desuden får deltagerne adgang til skabeloner og modeller fra kurset.

 

OBS: Kurset gennemføres i samarbejde med Mannaz. Ved tilmelding til kurset, videreformidles dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer til Mannaz. Kontaktinformationerne anvendes udelukkende i forbindelse med kursusafholdelsen.

Varighed

1 dag

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

4.500 kr.

Ikke IDA-medlem:

5.500 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Kursusmoduler

Afholdes Virtuelt - link kommer senere
25. mar. 2021
Kl. 09:00 - 16:00

Adresse

Virtuelt kursus - via Zoom


Arrangementsnummer

338932

Tilmeldingsfrist 23. mar. 2021 - kl. 23:59

Online arrangement

Se datoer

Startdatoer

Kursusmoduler

Afholdes Virtuelt - link kommer senere
8. jun. 2021
Kl. 09:00 - 16:00

Adresse

Virtuelt kursus - via Zoom


Arrangementsnummer

338946

Tilmeldingsfrist 06. jun. 2021 - kl. 23:59

Mariann Bach Nielsen

Underviser på kurset hedder Mariann Bach Nielsen fra Mannaz. Hun er uddannet lærer og master i retorik og formidling. Karrieren har spændt over undervisning, produktion af undervisningsmaterialer og kommunikation til mange forskellige målgrupper. Siden 1999 har hun været selvstændig konsulent med fokus på kurser i personlig udvikling. Mariann er medforfatter til flere lærebøger om planlægning og kommunikation.

Her kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet

Jeg er ikke medlem af IDA, kan jeg deltage alligevel?

Alle vores kurser henvender sig til både medlemmer og ikke-medlemmer.

Er der stadig ledige pladser på kurset?

Der er ledige pladser på kurset, hvis der er markeret med en grøn cirkel ud for datoerne. Hvis der er få pladser tilbage, er det markeret med en gul cirkel. Er der en rød cirkel ud for datoerne er kurset enten fyldt eller tilmeldingsfristen er overskredet.

Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?

Tilmeldingsfristen kan variere fra kursus til kursus, alt efter hvor meget forberedelse der er på det enkelte kursus. Du finder fristen for tilmeldingen under tilmeldingsknappen. Vi beslutter en måned før afholdelsesdatoen, om kurset kan gennemføres. Det vil derfor være optimalt, hvis du tilmelder dig inden. Hvis tilmeldingsfristen skulle være overskredet, kan du sende en forespørgsel til den kursusansvarlige, som vil vurdere om det er muligt stadig at blive tilmeldt.

Kan jeg komme på en venteliste, hvis kurset er fyldt?

Ja det kan du sagtens. Du tilmelder dig ventelisten på samme måde som, du tilmelder dig et kursus. Dog kan vi ikke garantere, at du kan få en plads, da der kan være andre på listen før dig. Hvis ikke du får en plads, vil du blive kontaktet og tilbydes en plads på næste afholdelse.

Er der en frist for afmelding?

Afmeldingsfristen er en måned inden kurset starter, med mindre andet er anført under det enkelte kursus. Efter denne frist hæfter du 100 % for deltagergebyret. Hvis du ikke selv har mulighed for at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet. Du bedes oplyse dette til den kursusansvarlige inden kursusstart af hensyn til forberedelse, kursusbevis/certificering mm.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Hvis du bliver syg bedes du orientere den kursusansvarlige, så vi kan orientere underviser samt kursussted. Du hæfter fortsat for deltagerbetalingen og kan ikke automatisk rykkes til næste afholdelse. Du er velkommen til at give pladsen videre til en kollega, så længe du holder den kursusansvarlige underrettet.

Hvornår modtager jeg information om kursusforberedelse og praktisk info?

Du vil modtage et link til IDAs læringsportal ca. 2-4 uger før kursusstart. På nogle kurser vil der være forberedelse fx i form af en test og/eller et forberedelsesskema, som skal afleveres en uge inden kursusstart. Du vil i så fald blive orienteret i god tid. I kursusbeskrivelsen kan du læse om du skal afsætte tid til dette.

Hvornår modtager jeg en faktura?

Du vil modtage en faktura ca. tre måneder før kursusstart. Tilmelder du dig senere vil du modtage fakturaen kort tid efter din tilmelding. Betalingsfristen på IDAs fakturaer er løbende måned + 5 dage.

Hvad er inkluderet i kursuspakken?

Kursuspakken består af fuld forplejning på alle kursusdagene, samt de materialer som vil blive benyttet i undervisningen. Forplejningen på vores heldagskurser består af morgenbuffet, frokost, eftermiddagsbuffet med kaffe/the og vand hele dagen. Overnatning er ikke inkluderet i prisen, men ønskes der overnatning kan vi være behjælpelig med anbefaling af hoteller i nærheden af afholdelsesstedet. Vi har også en række rabataftaler med forskellige hotelkæder.

Får jeg et bevis på, at jeg har været på kursus?

Ja, inden du forlader kurset, modtager du et kursusbevis. Her er anført, hvilket kursus du har deltaget på, kursusdato etc. På nogle kurser vil du i stedet modtage en certificering.

Vil du vide mere?

Billede af Tina Bergmann Olesen

Tina Bergmann Olesen

Kompetencekonsulent