Digital transformation og serviceudvikling
Digitalisering og serviceudvikling er aktiviteter, der påvirker hele organisationen og dermed virksomhedens forretningsmodel.
Dette giver mulighed for at udvikle din virksomhed radikalt, for eksemplet ved at gå fra produkt til en service, at skabe tættere relationer til kunden eller at skabe partnerskaber og økosystemer med andre virksomheder.
På dette kursusforløb bliver du introduceret til, og får mulighed for at arbejde med, en række metoder og modeller der har som mål, at skabe mere værdi for dine kunder – og dermed for din virksomhed.
Baggrund og opbygning
Service er ikke en ydelse, der udvikles i en ”afdeling” i virksomheden. Service går på tværs af alle søjler og bør ses som en organisatorisk struktur, der skal udvikles på tværs i organisationen.
Tilgangen til Digitalisering og serviceudvikling bygger på 3 grundlæggende forhold der skal indtænkes, før virksomheden kan gennemføre en vellykket organisatorisk transformation
- Business – der skal være en sammenhængende forretningsplan for serviceudvikling
- Technology – de rette teknologiske forhold skal være på plads
- People – man skal sikre at kompetencerne er til stede i organisationen og - man skal forstå kunden og det problem, kunden har brug for at løse
En transformationsstrategi har de bedste muligheder for gennemførelse når alle 3 elementer er tænkt sammen. Derfor vil dette kursusforløb omhandle disse 3 elementer og deres indbyrdes samspil.