Kursus

Online kursus: Strategisk Forhandling

På to halve dages virtuelle workshops får du værktøjer og metoder til at styrke dine forhandlingsevner og forhandlingstilgang, så du skaber bedre resultater.


Tid og sted

  • 01.03.21

  • 26.04.21

Varighed: 2 dage

Strategisk Forhandling – Skab værdi for dine kunder 

Forhandlinger foregår i højere grad end tidligere via Microsoft Teams, Zoom og lign. virtuelle platforme - og det stiller krav til dine tekniske kompetencer, men også til din viden om digital kommunikation og forhandlingTeknikken og online forhandlinger udfordrer måden, vi normalt diskuterer, argumenterer, stiller krav og bringer nye løsninger i spil i en forhandling. 

Når forhandlinger slår fejl, så skyldes det ofte, at du som sælger eller konsulent glemmer at forholde dig til, hvordan du kan skabe værdi for din specifikke kunde. Manglende forberedelse og forståelse for forhandlingspsykologien samt din egen og modpartens værdikæde er blot nogle af de typiske faldgruber. 

Et stærkt værktøj forud for enhver forhandling er at udarbejde en strategi. En strategi, hvor du både kan udvikle og fastholde din forhandlingsposition som en attraktiv og progressiv leverandør eller kunde. Målet er at opnå en bedre indtjening og være tættere på kunderne og leverandørerne. For at sikre det højeste udbytte for begge parter, skal du sikre rettidig omhu og agere ift. modpartens interesser. Det gør du bl.a. ved at have en stærk forhandlingstilgang, struktur og proces til at tilgå en forhandling. 

Onlinekurset Strategisk Forhandling™ er udviklet til at dække disse behov hos dig, der har ansvar for forhandlinger, og hvis forhandlingsevner og indgåelse af partnerskaber er vejen til optimale forhandlingsresultater. 

På kurset arbejder ud med: 

Dag 1 

  • Case simulering: Forhandling om pris (én mod én) 
  • Sådan styrer du forhandlingen væk fra pris over mod værdi 
  • Valg af strategi: Integrativ vs. distributiv adfærd og struktur 
  • Forhandlingstrappen™: Bevidsthed, forberedelse og struktur 

Dag 2 

  • Trin 1: Forberedelse og struktur 
  • Trin 2: Forberedelse og Negotiation Compass™ 
  • Case simulering: Fokus på at forhandle på det fulde potentiale (to mod to) 

Kurset er for dig, der ønsker at styrke og forbedre dine forhandlingsresultater

Målgruppen for kurset er projektledere, ledere, sælgere, indkøbere og øvrige forhandlingsansvarlige i store og små organisationer. 

Forudsætninger for at deltage: 

Der er ingen fagspecifikke forudsætninger for at deltage på dette kursus. Du skal blot have adgang til Microsoft Teams, et stabilt netværk og en computer med højttaler og mikrofon 

Dit udbytte: 

  • En struktur til at forberede og gennemføre forhandlinger individuelt og i teams 
  • En forhandlingstilgang, der fokuserer på hele værdikæden 
  • En quid pro quo tilgang, der altid sikrer at få noget igen, selv ved små ændringer 
  • Viden om det psykologiske spil, der udspiller sig før og under en forhandling 
  • Øget bevidsthed om egen og modpartens adfærd samt viden om adfærdstyper 
  • Et godt forhandlingsklima og udbygning af relationerne til kunder og/eller leverandører 
  • Bedre forhandlingsresultater: Øget profit, færre omkostninger og bedre indtjening. 

Sådan forløber onlinekurset i Strategisk Forhandling 

Dette virtuelle kursus er bygget op omkring teori og aktiv læring. Det er sammensat af undervisernes egne erfaringer og i respekt for dine og de øvrige deltageres forhandlingsniveau og målsætning. Du vil blive udfordret og tage aktivt del i forløbet, og du modtager direkte og konstruktiv feedback, der relateres til de daglige forhandlingsudfordringer. 

Kurset vil være en blanding af samlet undervisning samt opdeling i breakout sessions til forberedelseCase simuleringer af rigtige forhandlinger vil hjælpe dig til at få teorierne helt ind under huden. De foregår typisk to mod toog en underviser vil være til rådighed for spørgsmål og gennemgang af strategien. 

Videooptagelse i kombination med undervisernes observation vil blive brugt på kurset til give dig og de øvrige deltagere feedback på jeres egne forhandlingssituationer. 

Der vil være 2 undervisere tilknyttet kurset og max 8 deltagere. 

Sådan får du adgang til online kurset Strategisk forhandling 

Dette virtuelle kursus i strategisk forhandling består af to virtuelle live workshops i Microsoft Teams med 1 uges mellemrum.  

  1. Ca. 7-10 dage før kursusstart får du tilsendt et velkomstbrev, et spørgeskema samt kursusmaterialet, som vil blive gennemgået på kurset 
  2. Ca. 3-4 dage før kursusstart vil du modtage et link til Teams-pplatformen, hvor kurset bliver afviklet. Det er også gennem denne invitation at du vil få adgang til de to virtuelle workshops. Husk selv at tilføje kurset til din kalender. 
  3. Du vil på de to virtuelle workshops deltage i forskellige forhandlinger. Under forhandlingerne vil du blive optaget på video, som vil blive brugt til analyse og feedback under kurset.  (Optagelserne vil blive slettet senest 30 dage efter afholdt kursus) 
  4. Hvis du under kursusforløbet  vil modtage mails med case-materiale og opgaver, så det er rigtig vigtigt, at du har adgang til din mail under de to virtuelle workshops 

Hvis du ikke har modtaget mail med link til kurset senest 4 dage før afholdelse, kan du kontakte Steen Jørgensen pr. mail ste@ida.dk 

Varighed

2 dage

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

6.000 kr.

Ikke IDA-medlem:

7.500 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Kursusmoduler

Dag 1
1. mar. 2021
Kl. 12:00 - 16:00
Dag 2
8. mar. 2021
Kl. 12:00 - 16:00

Adresse

Online


Arrangementsnummer

338718

Tilmeldingsfrist 25. feb. 2021 - kl. 23:59

Christian Bryde-Nielsen

Grundlægger af Negotiation Company og blandt landets førende forhandlingseksperter. Han arbejder i dag med rådgivning og træning indenfor forhandling og relateret kommunikation.

Kunderne tæller de førende selskaber indenfor FMCG, Shipping, Finanssektoren, Bygge & konstruktions sektoren herunder også cement industriens og mange flere. På afdelingsniveau arbejder Christian typisk vertikalt ned i Salg, Projekt, Indkøb, Sourcing og Rådgivning.

Christian har en Merkantil Bacherlor fra Durham College, UK, en 2 årig uddannelse i Innovation & Entrepreneurship fra Copenhagen Business College og en CBA fra AVT Copenhagen. Han er desuden certificeret i Extended Disc i København.

Claus Grønbech

Partner i Negotiation Company og har arbejdet med strategisk forhandling og relateret kommunikation siden 2006. Han arbejder i dag med rådgivning og træning indenfor forhandling og relateret kommunikation.

Kunderne tæller de førende selskaber indenfor FMCG, Finanssektoren, Bygge & konstruktionssektoren herunder også cement industriens og mange flere. På afdelingsniveau arbejder Claus Grønbech typisk vertikalt ned i Salg, Projekt, Indkøb, Logistik og Sourcing.

Claus Grønbech er Cand. mag. og har en kommerciel baggrund fra salg opbygget på Dagbladet Børsen. Han er desuden certificeret i Extended Disc og uddannet coach, og coacher personer, der vil have styrket gennemslagskraft og bedre samarbejde.

Her kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet

Jeg er ikke medlem af IDA, kan jeg deltage alligevel?

Alle vores kurser henvender sig til både medlemmer og ikke-medlemmer.

Er der stadig ledige pladser på kurset?

Der er ledige pladser på kurset, hvis der er markeret med en grøn cirkel ud for datoerne. Hvis der er få pladser tilbage, er det markeret med en gul cirkel. Er der en rød cirkel ud for datoerne er kurset enten fyldt eller tilmeldingsfristen er overskredet.

Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?

Tilmeldingsfristen kan variere fra kursus til kursus, alt efter hvor meget forberedelse der er på det enkelte kursus. Du finder fristen for tilmeldingen under tilmeldingsknappen. Vi beslutter en måned før afholdelsesdatoen, om kurset kan gennemføres. Det vil derfor være optimalt, hvis du tilmelder dig inden. Hvis tilmeldingsfristen skulle være overskredet, kan du sende en forespørgsel til den kursusansvarlige, som vil vurdere om det er muligt stadig at blive tilmeldt.

Kan jeg komme på en venteliste, hvis kurset er fyldt?

Ja det kan du sagtens. Du tilmelder dig ventelisten på samme måde som, du tilmelder dig et kursus. Dog kan vi ikke garantere, at du kan få en plads, da der kan være andre på listen før dig. Hvis ikke du får en plads, vil du blive kontaktet og tilbydes en plads på næste afholdelse.

Er der en frist for afmelding?

Afmeldingsfristen er en måned inden kurset starter, med mindre andet er anført under det enkelte kursus. Efter denne frist hæfter du 100 % for deltagergebyret. Hvis du ikke selv har mulighed for at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet. Du bedes oplyse dette til den kursusansvarlige inden kursusstart af hensyn til forberedelse, kursusbevis/certificering mm.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Hvis du bliver syg bedes du orientere den kursusansvarlige, så vi kan orientere underviser samt kursussted. Du hæfter fortsat for deltagerbetalingen og kan ikke automatisk rykkes til næste afholdelse. Du er velkommen til at give pladsen videre til en kollega, så længe du holder den kursusansvarlige underrettet.

Hvornår modtager jeg information om kursusforberedelse og praktisk info?

Du vil modtage et link til IDAs læringsportal ca. 2-4 uger før kursusstart. På nogle kurser vil der være forberedelse fx i form af en test og/eller et forberedelsesskema, som skal afleveres en uge inden kursusstart. Du vil i så fald blive orienteret i god tid. I kursusbeskrivelsen kan du læse om du skal afsætte tid til dette.

Hvornår modtager jeg en faktura?

Du vil modtage en faktura ca. tre måneder før kursusstart. Tilmelder du dig senere vil du modtage fakturaen kort tid efter din tilmelding. Betalingsfristen på IDAs fakturaer er løbende måned + 5 dage.

Hvad er inkluderet i kursuspakken?

Kursuspakken består af fuld forplejning på alle kursusdagene, samt de materialer som vil blive benyttet i undervisningen. Forplejningen på vores heldagskurser består af morgenbuffet, frokost, eftermiddagsbuffet med kaffe/the og vand hele dagen. Overnatning er ikke inkluderet i prisen, men ønskes der overnatning kan vi være behjælpelig med anbefaling af hoteller i nærheden af afholdelsesstedet. Vi har også en række rabataftaler med forskellige hotelkæder.

Får jeg et bevis på, at jeg har været på kursus?

Ja, inden du forlader kurset, modtager du et kursusbevis. Her er anført, hvilket kursus du har deltaget på, kursusdato etc. På nogle kurser vil du i stedet modtage en certificering.

Vil du vide mere?

Billede af Steen Jørgensen

Steen Jørgensen

Kompetencekonsulent