Kursus
Lær at arbejde strategisk med brugeroplevelsen og gør UX til en konkurrencefordel. På IDAs kursus lærer du at gøre UX-initiativer målbare, så du kan kommunikere dem eksternt for kunder og internt for beslutningstagere.
På kurset ”Strategisk UX” får du værktøjerne til at identificere din virksomheds nuværende UX-profil, og hvor der er størst strategisk potentiale for at udvikle dit UX-fokus.
Du lærer hvordan du kan skabe kulturel forandring i din virksomhed samt planlægge og eksekvere hvert skridt i retning mod at gøre brugeroplevelsen af dit produkt eller service til en del af dine konkurrencemæssige fordele.
Du vil ligeledes lære hvordan du kan gøre UX-initiativer målbare og omsætte dem til Key Performance Indicators (KPI) med henblik på at synliggøre Return On Investment (ROI) eksternt for kunder og internt for beslutningstagere.
På kurset lærer du at forstå og diskutere værdien af UX af dit produkt eller service. Du vil få en teorietisk, metodisk og praktisk forståelse af emnet, der tilsammen gør det muligt for dig at skabe vedvarende forandring i den måde din virksomhed anskuer og arbejder med UX. Et fælles UX-sprog er en del af nøglen hertil.
Kurset ”Strategisk UX” giver dig værktøjerne til, på tværs af dit udviklingsteam og organisationen som helhed, at arbejde med implementering af UX udviklingsværktøjer og udvikle en forretningsstrategisk UX produktstrategi og vision.
Kurset gennemgår systematisk forskellige operationelle områder af UX udvikling - det vil sige at du lærer præcis hvordan du integrerer forudsigelige og målbare UX processer i din virksomheds udviklingsprocesser, strategi og kultur.
Kurset har relevans på tværs af brancher (B2C, B2B), leverancer (produkt, service) og fagligheder (ingeniør, designer, UXer, programmør, projektleder, forretningsudvikler). Kurset henvender sig både til nystartede og etablerede virksomheder, der ønsker at implementere og forankre UX som en del af den produktstrategiske værdileverance.
På kurset lærer du at forstå og diskutere værdien af UX for dit produkt eller service. Du vil få en teoretisk, metodisk og praktisk forståelse af emnet, der tilsammen gør det muligt for dig at skabe vedvarende forandringer i den måde din virksomhed arbejder med UX. Et fælles UX-sprog er en del af nøglen hertil.
Strategisk UX giver dig værktøjerne til, på tværs af dit udviklingsteam og organisationen som helhed, at arbejde med implementering af UX udviklingsværktøjer og udvikle en forretningsstrategisk UX-produktstrategi og vision.
Kurset gennemgår systematisk forskellige operationelle områder af UX-udvikling - det vil sige at du lærer præcis hvordan du integrerer forudsigelige og målbare UX-processer i din virksomheds udviklingsprocesser, strategi og kultur.
Kurset består af en række fokuserede tematiske oplæg med tilhørende øvelser, der præsenteres og diskuteres i plenum. Der er fokus på at deltagerne arbejder med at relatere kursets indhold til deres individuelle virksomheder og produkter - herunder konkret får skitseret en UX-strategi og relevante organisatoriske UX-tiltag.
2 undervisningsdage
Fuld forplejning
Kursusmateriale
KursusbevisAdgang til kursusmaterialet, inkl. relevante links til yderligere materiale, relevante bøger, artikler og websites
Efterservice – mulighed for at kontakte underviseren og få sparring på konkrete problemstillinger, der relatere sig til kurset
Dag 1: UX og din forretning (Hvorfor og hvad)
Dag 2: UX i din organisation (Hvordan gør vi det)
Rune Nørager er Ph.D. i psykologi og har i mere end 15 år arbejdet med de psykologiske og kognitive, perceptuelle og adfærdsmæssige aspekter af interaktionen mellem mennesker og teknologi.
Jens underviser på IT Universitetet som ekstern lektor i usability, user experience og servicedesign, og har holdt talrige kurser internt i virksomheder som Bang & Olufsen, Danske Bank, Radiometer og Novo Nordisk.