Kursus
Inddrag kundernes oplevelse af dit produkt i produktudviklingen, så sikrer du mere tilfredse kunder og større succes. Lær at designe bedre løsninger baseret på viden om kunderne.
Få forankret UX hos den enkelte medarbejder og få et delt UX sprog på tværs af organisationen med korrekt og opdateret viden om, hvordan mennesker fungerer omsat til operationelle praktiske designredskaber.
Nøglen til succesfuldt UX-arbejde er at integrere effektive værktøjer i dine nuværende udviklingsprocesser, bygget på en arbejdsmodel for, hvordan mennesker fungerer, suppleret med konkrete værktøjer, der fortæller dig, hvordan design optimeres i forhold til brugerne.
UX-ekspertværktøjer støtter din daglige produktudvikling af brugergrænseflader i alle typer produkter - mekaniske og mekatroniske devices, grafiske skærme, trykt materiale mv. Værktøjerne gør det, sammen med traditionelle procesværktøjer så som brugertests, muligt løbende at kvalitetsikre og optimere brugeroplevelsen af dit produkt.
De designpsykologiske UX-ekspertværktøjer samler de bedste og lettest tilgængelige redskaber fra psykologien og formidler dem i et praksis- og anvendelsesorienteret format. Hermed kan kursets indhold umiddelbart tages i brug i dit daglige arbejde.
Den enkelte medarbejder får mulighed for at forstå brugerens samspil med produktet og løbende udvikle optimale løsninger.
På kurset lærer du, at bruge ux-ekspertværktøjer og de tilhørende design drivers, der fortæller dig konkret hvordan brugergrænsefladen kan forbedres, så dine kunder opnår det optimale udbytte af dit produkt. Hermed kan du i den daglige produktudvikling optimere valg af designløsninger ud fra en forståelse af brugernes perception, tænkning og adfærd. Design drivers er nøglen til intuitive og brugervenlige produkter.
Vi ønsker, at vores deltagere får størst muligt udbytte af kurset, hvilket vil sige, at viden bliver omsat til ændret praksis i deres virksomhed. Derfor er kurset sammensat, så deltagerne får indsigt i relevante teorier, værktøjer, processer og metoder, der hjælper deltagerne med at komme i gang, når de igen er tilbage i deres daglige arbejde og skal prøve kræfter med UX.
Under kurset arbejdes der med en fast daglig rytme bestående af syv blokke. Hver blok består af 30 minutters oplæg, 20 minutters øvelse og 10 minutters pause. Denne kadence sikrer det bedst mulige læringsudbytte for kursusdeltagerne.
Dag 1
Dag 2
Adfærds- & designpsykolog, CEO
Rune Nørager er Ph.D. i psykologi og har i mere end 15 år arbejdet med de psykologiske og kognitive, perceptuelle og adfærdsmæssige aspekter af interaktionen mellem mennesker og teknologi. Han underviser på IT Universitetet som ekstern lektor i usability, user experience og servicedesign, og har holdt talrige kurser internt i virksomheder som Bang & Olufsen, Danske Bank, Radiometer og Novo Nordisk.