Kursus

Bæredygtig forretningsudvikling

FN's 17 Verdensmål er en vigtig bevægelse i øjeblikket. Virksomheder, der formår at omsætte de 17 Verdensmål til konkrete indsatser i tråd med virksomhedens strategi og markedsforhold, er fremtidens vindere. Dette er en opgave for ledere.

Tid og sted

  • 05.11.19

    København

  • 25.02.20

    København

  • 09.06.20

    København

Varighed: 2 dage

 

Verdensmål er også eksportmål

Globalt estimerer Verdensbanken markedsmuligheder for 12 billioner $ i 2030 og 60 milliarder $ om året i Danmark fra 2030. De virksomheder som formår at arbejde strategisk og kommercielt med verdensmål og bæredygtighed, står altså til at blive de store vindere. Dem som med succes kan integrere de relevante verdensmål i kerneforretningen og forretningsudvikling vil være frontløbere i verdensmålskapløbet.

Sådan udvikler du din forretning med verdensmålene
At arbejde strategisk med verdensmålene omfatter også prioritering af målgrupper og interessenter. Nogle verdensmål vil være relevante for kunder, andre for eksisterende og/eller potentielle medarbejdere, andre for investorer og nogle verdensmål vil nogle gange være relevante for alle grupper.

Vi bruger en effektiv metode til at komme fra valg af verdensmål til handling på verdensmål. Det handler om at:

  • Prioritere hvilke verdensmål der er mest relevante for din virksomhed
  • Identificere de områder hvor din virksomhed kan få kommercielt udbytte af de udvalgte verdensmål
  • Organisere arbejdet med verdensmål, så der sikres effektiv styring og fremdrift internt i virksomheden
  • Udarbejde langsigtet handlingsplan med korte delmål for de udvalgte verdensmål

Denne metode er et værdiskabende og konkret værktøj, som kobler relevante verdensmål med konkrete handlinger på kort, mellem og lang sigt.

 

Kurset er for dig, som er leder

Kurset er for dig, der vil lære at mestre verdensmålsagendaen ud fra en kommerciel og strategisk tilgang. Du arbejder som leder og har indflydelse til at udvikle en del af forretningen med afsæt i verdensmålene.

Dit udbytte:

  • Et grundlæggende kendskab til verdensmålene og den brede bæredygtighedsagenda
  • Evnen til at oversætte den komplekse verdensmåls- og bæredygtighedsagenda til lavpraktiske og effektive handlinger
  • Evnen til at gøre verdensmålene relevante for din virksomhed
  • Indsigt i at arbejde strategisk med verdensmålene
  • Konkrete handlingsanvisninger og udviklingstiltag, der kan tages direkte med hjem til egen virksomhed

Virksomhedens udbytte:

  • En leder, der kan koble virksomhedens virke og strategi med FNs verdensmål
  • En leder, der kan analysere hvilke verdensmål der er relevante og irrelevante for virksomheden
  • En leder, der kan organisere og implementere arbejdet med verdensmål i virksomheden, så der sikres en effektiv styring og fremdrift
 

Sådan forløber kurset Bæredygtig forretningsudvikling

Hvilke verdensmål er mest relevante for din virksomhed?
Før kurset skal du vælge de tre Verdensmål som du vurderer, er mest relevante for din virksomhed at arbejde med. Vi vil genbesøge, udfordre og kvalificere de Verdensmål gennem de to kursusdage. Så er det spændende, om du står tilbage med de samme tre mål ved kursets afslutning.

2 undervisningsdage med fuld forplejning - kl. 09.00-16.00 (overnatning er ikke inkl. i deltagerprisen)

Efter vil du have en handlingsplan for, hvordan din virksomhed arbejder mest effektivt med konkrete verdensmål.

Du vil desuden modtage et kursusbevis.

 

Tilmelding

Varighed

2 dage

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

10.500 kr.

Ikke IDA-medlem:

12.500 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Kursusmoduler

Afholdes
5. nov. - 6. nov. 2019
Kl. 09:00 - 16:00

Adresse

Tivoli Hotel & Congress Center

Arni Magnussons Gade 2

1577 København


Arrangementsnummer

332829

Tilmeldingsfrist 29. okt. 2019 - kl. 23:59

 

Undervisere på kurset Bæredygtig forretningsudvikling

Morten Hove Tang-Jensen

Partner i kissCSR

Morten har stor erfaring indenfor arbejdet med CSR og bæredygtighed, med en baggrund fra blandt andet Ørsted og Bech-Bruun. Morten har desuden en fortid som ekstern lektor på CBS, hvor han blandt andet har undervist i CSR og samfundsansvar og i dag er gæsteforelæser. Han har arbejdet med bæredygtighedsdagsordenen i mange år med et fokus på hvordan CSR og bæredygtighed kan integreres i virksomhederne, så det giver kommercielt udbytte, men samtidig ikke udelukkende bliver et markedsføringstiltag. Morten har erfaring med at tænke bæredygtighed helt ind i den strategiske og operationelle del af virksomheden, og med et skarpt øje for hvordan det stemmer overens med compliance og risikoledelse på tværs af hele virksomheden.

Jan Damkjær

Partner i kissCSR

Jan Damkjær har fra bl.a. Ørsted og Siemens bred erfaring med at skabe kommerciel værdi gennem bæredygtig produkt- og forretningsudvikling. Han har i en årrække arbejdet i krydsfeltet mellem strategi, ledelse og forretningsudvikling med fokus på bæredygtighed, og ved hvordan man omsætter ønsker og ambitioner til konkrete handlinger og værdiskabelse i virksomhederne.

Vil du vide mere?

Billede af Stephen Holst

Stephen Holst

Lederudviklingskonsulent