Kursus

Konflikthåndtering

Konflikter er en uundgåelig del af arbejdslivet, men der er stor forskel på, hvor godt de bliver håndteret. Lær at løse konflikterne, inden de udvikler sig og skader samarbejdet og produktiviteten.

Aarhus C

Mandag d. 17. juni 2019

Tirsdag d. 18. juni 2019

Fra 9.000 kr. ekskl. moms

Vælg tid og sted

Aarhus C
17.06.2019

Tilmeldingen er bindende

Tilmeldingsfrist 11. juni 2019 - kl. 23:59

 

Få kompetencerne til at forstå og håndtere konflikter

En uskyldig kommentar, en misforståelse mellem kollegaer eller uenigheder om en faglig beslutning kan med tiden blive til indviklede og skadelige konflikter, hvis ikke de bliver håndteret i tide. Netop fordi konflikter har en tendens til at eskalere fra mindre stridigheder, synes mange, at konflikthåndtering er en svær og grænseoverskridende opgave.

Det kan være, at du ikke har lyst til at tage parti, at du er for bange for at forværre konflikten, at du ikke vil blande dig i dine kollegaers skænderier, eller at du simpelthen ikke forstår, hvorfor konflikten er opstået. Men konflikthåndtering er en egenskab, som alle kan tillære sig, og med de rette værktøjer kan du sikre, at uenigheder på din arbejdsplads bliver løst på en respektfuld og effektiv måde.

På kurset arbejder vi med psykologien bag konflikter, og hvordan de opstår. Undervisningen tager udgangspunkt i dine egne erfaringer, og du kan få nye perspektiver på konflikter, som du har oplevet, er gået i hårknude, eller som du måske stadigvæk kæmper med at løse. Derudover arbejder vi intensivt med din kommunikation, så du forhåbentligt kan håndtere konflikter, før de opstår, eller i det mindste hindre dem i at udvikle sig mere end højst nødvendigt.

 

Kurset er for dig, der ønsker at blive bedre til at håndtere konflikter på arbejdspladsen

Undervisningen fokuserer på de grundlæggende psykologiske mekanismer i konflikter, og kurset egner sig derfor til alle, der ønsker at blive bedre til at håndtere konflikter på arbejdspladsen. Det gælder uanset, om det er dine kollegaer, der har en stridighed, eller om du selv oplever, at gå skævt af din chef, kunder eller kollegaer.

Dit udbytte af kurset

Efter kurset er gennemført, vil du have kompetencer inden for de følgende områder:

  • At forstå konflikter og deres opståen.
  • At forebygge konflikter ved at justere på din adfærd.
  • At løse op for igangværende konflikter.
  • At bruge din indsigt til bedre at rumme og håndtere konflikter.

Din virksomheds udbytte af kurset

Efter gennemført kursus kan medarbejderen:

  • Rumme og forholde sig til konflikter, som er uundgåelige i samarbejdet med andre mennesker.
  • Analysere og forstå konflikter, herunder konfliktens niveau.
  • Engagere sig i at forebygge og løse op for konflikter.
 

Sådan forløber kurset i konflikthåndtering

Kurset veksler mellem korte oplæg, øvelser og case-arbejde i grupper samt diskussioner i vekslende grupper og i plenum.

Inden kurset:

  • Forbered og indsend 1 A4-side om dine erfaringer med konflikter og hvilke konkrete udfordringer, du oplever i forhold til konflikter.

Vi kan ikke garantere, at vi adresserer alle input, men vi sikrer, at essensen af de udfordringer, der peges på, bliver taget op. Du får tilsendt en skabelon til din forberedelse.

Selve kurset:

  • 2 undervisningsdage - kl. 09.00-17.00 (overnatning er ikke inkl. i deltagerprisen)
  • Forplejning - (Der er morgenmad fra kl. 08.30)

Efter kurset:

  • Kursusbevis


OBS: Tilmelding til kurset er bindende.

 

Praktisk Info

Hvor

Hotel Scandic Aarhus City

Østergade 10

8000 Aarhus C


Hvornår

Mandag d. 17. juni 2019

Tirsdag d. 18. juni 2019


Pris ekskl. moms

IDA-medlem

9.000 kr.

Ikke IDA-medlem

11.000 kr.

Tilmeldingsfrist

11. juni 2019 - kl. 23:59


Antal pladser

12


Arrangementsnr.

329342


Arrangør

IDA Learning


Medarrangører

KompetenceForum, IDA Østjylland

 

Underviser på kurset i konflikthåndtering

Underviser på kurset hedder Torsten Laursen. Han er eMBA (MMD) i ledelse fra CBS, HD (O og R) og uddannet proceskonsulent. Torsten er certificeret/autoriseret i en lang række anerkendte internationale ledelsesværktøjer. Med en stærk mangeårig ledelsesbaggrund og flere års erfaring som rådgiver, har han betydelig viden om hvilke muligheder og barrierer, ledere på alle niveauer står overfor, når virksomhedens potentialer skal realiseres.

Vil du vide mere?

Billede af Tina Bergmann Olesen

Tina Bergmann Olesen

Kompetencekonsulent