Kursus

Retorik 2

På kurset høster vi af retorikkens erfaringer omkring det at overbevise - især i de mundtlige oplæg, taler og indlæg, som en tillidsrepræsentant tit bliver kastet ud i- især i de mundtlige oplæg, taler og indlæg, som en tillidsrepræsentant tit bliver


Tid og sted

  • 03.12.20

    København V

  • 23.11.21

    København

Varighed: 2 dage

Det får du ud af kurset

For tillidsvalgte er troværdighed en af de allervigtigste faktorer, og retorikkens lære om etos handler netop om, hvordan man styrker sin troværdighed og får et solidt grundlag for at overbevise andre.

På kursets to dage vil vi veksle mellem øvelser og teori. Værktøjskassen har du med fra "Retorik 1", men denne gang handler det om at tilpasse dine værktøjer til de konkrete udfordringer, som du møder i din rolle som tillidsvalgt.

Deltagerne tager hver en konkret kommunikationssag/opgave med på kurset, som herefter bliver udgangspunktet for undervisningen.

Vi arbejder videre med, hvordan man skærper argumenterne og bliver god til at vælge den rigtige kommunikationsform til den rigtige kommunikationssituation. Men først og fremmest arbejder vi med at styrke den enkelte deltageres styrker og svagheder som kommunikator.

Vi ser på gestik, mimik og stemmebrug, og vi arbejder med klarhed i sproget og evnen til at bruge empati til at styrke sin kommunikation.

Varighed

2 dage

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

0 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Venteliste

Kursusmoduler

Retorik 2
24. nov. - 25. nov. 2020
Kl. 10:00 - 16:00

Adresse

Scandic Hotel Kødbyen

Skelbækgade 3A

1717 København V


Arrangementsnummer

333012

Få ledige pladser

No-show gebyr

Kurserne er som altid gratis for tillidsvalgte. Men vær opmærksom på, at hvis du udebliver uden afbud, opkræves der et no-show gebyr på 500 kr.

Uddannelsesniveau

Kurset er for alle tillidsvalgte der har gennemført Retorik 1.

Barbara Læssøe Stephensen

Stine Søndergaard

Undervisningsform

Kurset lægger vægt på konkrete øvelser, og hver enkelt kursist får en personlig, individuel feedback fra underviseren og får en video med sig selv og en tilhørende plan for videreudvikling med sig hjem.

Før forløbet: 15 minutters telefonkonsultation med Barbara Læssøe Stephensen om den opgave, som du har valgt at tage med.

Vil du vide mere?

Billede af Annette Terp Andersen

Annette Terp Andersen

Kursussekretær