AO Johansen innoverer deres forretning gennem kunstig intelligens

Brødrene A&O Johansen havde en vision om at transformere deres grossistvirksomhed til en viden-, IT- og logistikvirksomhed for at styrke dialogen med kunderne.

Virksomheden udviklede en ny e-handelsløsning baseret på kunstig intelligens, der bygger på et neuralt netværk, som dynamisk og med stor præcision forudser kundekøbsmønstre samt risikoen for at miste en kunde.

Et farvekodet personligt ”dashboard” giver sælgerne et dynamisk redskab til at styre og prioritere deres salgsindsats, processer og kundepleje.

Sælgerne bliver hurtigt gjort opmærksomme på, hvis en kunde har ændret købsadfærd. For kunderne har det betydet mere personlig service.

"Hvis vi ikke flytter os, så skrider vores fremtidige eksistensgrundlag. Vi ved ikke, hvad fremtiden bringer, men vi ved, hvad vi bringer til fremtiden", udtaler slagsdirektør Lars Kestner.

Case om AI hos AO Johansen