Underidentitet: IDA Forsikring

IDA Forsikring følger IDAs brandmanual med få variationer.

Opbygning af IDA Forsikrings logo

  • IDA-logo 
  • Forsikring (skrevet under IDA) 
  • Forsikringsformidling (skrevet under Forsikring)

Farve på logo 
Logoet for IDA Forsikring er altid gråt eller hvidt - lige som IDA-logoet.

Størrelse på logo
For at sikre et ensartet udtryk, skal der anvendes specifikke mål på alle materialer.

Målangivelserne henviser til størrelsen på IDA-logoet.


Respektafstand
Respektafstanden er defineret relativt til logoets kontekstuelle størrelse og må ikke udfyldes af tekst og grafiske elementer.

Luften rundt om IDA-logoet skal minimum være 3 gange bredden på I'et.

IDA Forsikrings primærefarve er mørkeblå (samme, som er en af IDAs sekundære farver).

5. element

IDA Forsikring bruger - lige som IDA - de tre grundformer firkanten, cirklen og trekanten som 5 element.

Læs mere om det 5. element og anvendelsen af den

IDA Forsikring bruger Montserrat (lige som for IDA). 

Download Montserrat Open source

Billeder

IDAs Forsikring bruger billeder i det omfang budskabet tillader det.
Billeder er en bærende del af det visuelle udtryk og kan bruges enten i kombination med 5.element eller alene - eventuelt med tekst.

Læs mere om IDAs generelle regler for brug af billeder

Video

Video kan bruges til at formidle buskaber og viden til IDAs medlemmer. 

Alle grafiske elementer, logo, illustrationer, typografier og den generelle visuelle identitet følger IDAs brandmanual. For at sikre et ensartet og professionelt udtryk produceres alle videoer i IDA Forsikrings videoskabelon. 

Læs mere om reglerne for video

Tone of voice

Tone of voice består af anbefalinger ud fra IDAs kerneværdier. Vi skal hele tiden huske, at vi kommunikerer med mennesker, og at de skal føle, at vi taler med dem. 

Det betyder, at vi så vidt muligt skriver i et aktivt sprog, og at vores tekster er lette at forstå og afkode. 

Læs mere om IDAs generelle retningslinjer for sprog og råd 

Sociale medier

Læs om reglerne for sociale medier