05.02.2018
43 min læsetid

Techtopia #38: Kunstig intelligens hjælper 112

Kan en kunstig intelligens høre om, der er tale om et hjerteanfald, når en borger ringer til 112? Svaret er ja.

Henrik Føhns

af Henrik Føhns

Shownotes

Kan en kunstig intelligens høre om, der er tale om et hjerteanfald, når en borger ringer til 112?

Svaret er ja. Maskinlæring fra det danske firma Corti, der har speciale i analyse af stemmer og tale, har analyseret 130.000 samtaler på 112 og kan nu assistere personalet på akuttelefonen. Det er dog stadig et forsøg, som skal gennem en videnskabelig test, men de foreløbige resultater af samarbejdet mellem menneske og maskine er så gode, at de også vækker international opsigt.

Techtopias opdagelsesrejse i kryptovalutaens verden fortsætter også. I denne uge søger vi råd hos en IT-advokat for at få hjælp til at forstå, hvordan man får risikovillige investeringer via kryptovaluta. Vi tager også hul på begrebet "smarte kontrakter".

Medvirkende:
Andreas Cleve, Ceo, Corti
Freddy Lippert, læge og direktør, Region Hovedstadens Akutberedskab
Martin von Haller Grønbæk, IT-advokat, Bird and Bird

Links:
Corti
SIRI Kommisionen
Bird and Bird, Martin von Haller Grønbæk
Video med Martin von Haller Grønbæk om blockchain
Techtopia Backstage 

Kursus: Introduction to Machine Learning

Vil du i gang med machine learning?

Hvilke opgaver egner sig til machine learning? Kan machine learning hjælpe din virksomhed?

Lær at forberede dine data og træn en klassifikationsmodel på IDAs introduktionskursus til machine learning.

Læs mere om Introduction to Machine Learning