27.05.2020
1 min læsetid

Hvis din krop var en Ferrari?

Maden er dit brændstof, og det, du spiser i arbejdstiden, afgør din køreglæde i fritiden. Måske er du træt af at være udkørt efter fyraften? Eller kunne du bare godt tænke dig at have lidt mere krudt i kanonen – især sidst på dagen?

IDA

af IDA

Beskrivelse

Med lidt kalibrering af dine spisevaner, kan du undgå flade batterier. Og oveni købet få et bedre immunforsvar.

Den gode sunde hverdag
Det er – (Amager-halshug) – både lettere og sundere at spise sundt, når kursen sættes mod stabil blodsukkerbalance frem for at gå og holde styr på antallet af kalorier, der ryger indenfor vesten i løbet af en dag.

Der bliver givet praktiske fif til, hvordan man skal tanke op for at have et godt og stabilt energiniveau gennem hele dagen - uden sorte huller og humørsvingninger, der sender tankerne afsted til bageren efter blødt brød til kaffen.

Målet med indlægget er at klæde dig på med inspiration til madvaner, der uden stort besvær gør dig til den bedste version af dig selv – lidt længere hver dag.

PS: Selv de mindste rystelser i tilværelsen tricker vores medfødte trang til fedt og sukker. I en svær coronatid hvor arbejdsdagen er henlagt til hjemmet, kan spisevanerne let skride i en usund retning.

Foredragsholder 
Vibeke Lund, professionsbachelor i ernæring og sundhed med speciale i human ernæring og på 15. år ejer af sundhedskonsulentvirksomheden Sukkersheriffen. Vibeke har en humoristisk og uhøjtidelig måde at formidle sine budskaber på.