Online Arrangement

AI Act – kort og konkret - del 2

Den første del af AI Act fidner anvendelse fra den 2. februar. Derfor er det vigtigt at vide, hvilke regler skal overholdes allerede nu. Lær om, hvordan den kommer til at beskytte dine rettigheder og påvirke din forretning.

Tilmeldingsfrist: 18. februar 2025 kl. 23.59

Webinar

Onsdag den 19. februar 2025

kl. 09.30 - 11.00

0,00 kr.

Dansk

Find flere praktiske informationer nederst på siden.

Den 12. juli 2024 blev AI Act offentliggjort i sin endelige version. Det er en ordentlig basse på 111 sider plus bilag. Heldigvis kan vi spare dig for en tung læsning og give dig alle de vigtigste pointer på dette webinar.

Uanset om du arbejder med AI eller ej, vil du i mange tilfælde skulle forholde dig til kravene allerede nu. Du bliver nødt til at styrke din tekniske profil med forståelse for AI-krav og lovgivning, og vi har et unikt arrangement for dig, hvor vi bringer to verdener sammen – nemlig det praktisk-tekniske AI-univers og den compliance-juridiske univers. 

Til den opgave har vi inviteret to stærke profiler fra de to verdener - en ingeniør der i mange år har svømmet i det juridiske hav og en jurist, som har taget supplerende tekniske uddannelser i cybersikkerhed. Sammen afmystificerer de AI Act og sætter den i perspektiv af compliance, jura og teknologi - de tre områder, som skal samarbejde, for at sikre ordentlig udvikling af AI i din organisation. De supplerer hinanden fra hver deres faglige side. Du får mulighed for at stille spørgsmål til lige præcis dét, som du synes er svært eller forvirrende. 

På dette webinar lærer du at forstå:

  • Hvilke krav gælder allerede nu? 
  • Hvad er i scope?
  • Hvad er de vigtigste definitioner, når du arbejder med teknologi?
  • Hvad er de forbudte AI-systemer
  • Hvornår finder de øvrige dele af AI Act anvendelse?
  • Hvad mangler vi at få afklaret via standarder og vejledninger fra myndighederne?

Du får indblik i de fem vigtigste budskaber i AI Act:

  1. Risikobaseret klassificering af AI-systemer, fra “Minimal” til “Uacceptabel” risiko – forstå forskel på de forskellige krav, der er stillet til de forskellige kategorier af AI-baserede tjenester eller apps.
  2. Hvilke specifikke krav stilles til højrisiko-AI – Nogle brancher skal overholde strengere krav til risikovurderinger og dokumentation, hvis der er tale om høj-risiko AI-systemer, der for eksempel anvendes inden for kritisk infrastruktur, retshåndhævelse eller uddannelse.
  3. Hvad gælder i forhold til GenAI?
  4. Hvordan får I bedst muligt forankret arbejdet med AI Act i jeres organisation?
  5. Store bøder for overtrædelser – når der er tale om høj risiko for borgere, så følger der større sanktionsmuligheder med, bl.a. bøder på op til €30 millioner eller 6 pct. af deres årlige, globale omsætning.

Målgruppe:
Alle med teknisk og ikke-teknisk baggrund, som allerede arbejder med cybersikkerhed og databeskyttelse, og som ønsker at blive bedre til at forstå, hvordan lovgivning og krav fungerer, og som gerne vil skabe bedre samarbejde med compliance-afdelingen i deres egen organisation.

Alle dem, som ikke kender til cybersikkerhed endnu, men som ønsker at arbejde med det og overvejer, om compliance er en karrierevej for dem. 

  • IT-udviklere
  • Fagpersoner indenfor Informationssikkerhed, cybersikkerhed, risikostyring
  • Ingeniører med IT-baggrund
  • Kommunikationsmedarbejdere
  • IT-Projektledere og IT-programledere
  • Studerende, som overvejer informationssikkerhed og compliance som karrierevej
  • Alle, som ønsker at prøve kræfter med cybersikkerhed og compliance 

Foredragsholdere:

er CEO og Founder at Lex Futura og har i mere end 20 år arbejdet med databeskyttelse, teknologi og digitalisering. Først i universitetsverdenen (Ph.D. fra AAU i 2006) og efterfølgende i 10 år som rådgiver i en af Danmarks største advokatfirmaer. I dag har hun sin egen konsulentvirksomhed med fokus på sikring af compliance på hele det digitale område. Sideløbende er Charlotte deltidsansat som Director of Digital Compliance hos Cookie Information / Piwik PRO. 

er leder af IDA DataCompliance og arbejder som Internal Audit Manager hos Nordea. Julia har ni års erfaring med compliance, databeskyttelse og cybersikkerhed arbejde i både offentlige og private virksomheder i forskellige brancher, herunder Staten, Forsvar, Finanssektor og Farmaceutisk produktion, hvor hun har bl.a. beskæftiget sig med håndtering af cybersikkerhedshændelser, udvikling af tilsyn, ledelse og forandringsledelse. 

Medarrangør: IDA IT, IDA AI, IDA RISK, IDA Lederforum og DigitalLead.

------------------

Tilmeldingsprocedure:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret.
Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.

Har du problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte os på: webinarsupport@ida.dk
Tjek også vores FAQ site, hvor du kan få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med webinarer: FAQ om IDA webinarer

Info om personlige oplysninger: Hvis du gerne vil deltage anonymt, anbefaler vi, at du tilmelder dig en browser i stedet for at bruge Zoom-softwareklienten eller appen, og når Zoom beder dig om at angive dit navn, kan du indtaste "Anon" eller et andet pseudonym. Zoom behandler personlige oplysninger i globale datacentre inklusive USA og behandlingen udføres i henhold til EU Kommissionens standardbestemmelser om databeskyttelse. Beskyttelse af personlige oplysninger. For yderligere detaljer henviser vi til Zoom-privatlivspolitikken tilgængelig her: https://zoom.us/privacy

Det er ikke tilladt at dele hverken zoomlinket eller link til video med andre, eller at optage lyd og billeder af webinaret.

Arrangør: IDA, Ingeniørforeningen.

Tilmelding: Er du ikke medlem af IDA? For at kunne tilmelde dig, skal du oprette en brugerprofil. Bemærk, ved oprettelse af en brugerprofil får du adgang til IDA's online tjenester - du bliver ikke medlem af IDA.

Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten når du har tilmeldt dig arrangementet. Ved nogle arrangementer Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement, hvis du tidligere har givet samtykke eller har givet samtykke til dette i forbindelse med tilmeldingen. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en digital deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres desuden navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke længere fremgå af deltagerlisten.

Du kan læse mere om samtykke her, https://mit.ida.dk/mine-samtykker-praeferencer-og-vilkaar

Når du er tilmeldt som deltager på dette arrangement, vil du også automatisk modtage info om næste arrangement indenfor samme fagområde.

Priser

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Deltager, ikke medlem af IDA

0 kr.

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledigt IDA-medlem

0 kr.

Praktiske Informationer

Hvor

Webinar
Deltag via pc, tablet, smartphone

Hvornår

Onsdag den 19. februar 2025
kl. 09.30 - 11.00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag den 18. februar 2025 kl. 23.59

Afmeldingsfrist

Søndag den 16. februar 2025 kl. 23.59

Arrangementssprog

Dansk

Antal tilmeldte

95

Arrangør

IDA DataCompliance

Medarrangør

IDA AI
IDA Risk
IDA IT
IDA Lederforum

Arrangementsnr.

359151
Login og se tilknyttede filer