Online Arrangement
Ledelse og medarbejdere – samarbejdets psykologi
Selvom mange ting ændrer sig over tid, er de fundamentale psykologiske betingelser for samarbejde i organisationer i høj grad de samme. Få indblik i hvordan du selv udvikler et tilfredsstillende og produktivt forhold leder og medarbejder imellem.
Tilmeldingsfrist: 20. januar 2025 kl. 23.59
Webinar
Tirsdag den 21. januar 2025
kl. 17.00 - 19.00
0,00 kr. - 100,00 kr.
Dansk
Som allerede nævnt er de fundamentale psykologiske betingelser for samarbejde i organisationer i høj grad de samme over tid. Glæderne og sorgerne i forholdet ledere og medarbejdere har ikke ændret sig. Organisationers uoverskuelige liv er todelt.
På den ene side er glæden ved at skabe og samarbejde, stoltheden over gode resultater og udfordringen ved at nå nye mål helt afgørende drivkræfter, når mennesker arbejder. Men på den anden side er fænomener som magt og afmagt, konkurrence, ubehag, tvivl og såret selvrespekt lige så almindelige, når mennesker skal samordne aktiviteter og indordne sig under hinanden. Forholdet mellem ledelse og medarbejdere er således et kompliceret forhold, der skal balancere mellem en række hensyn.
På dette online møde vil vi søge at blive klogere på dynamikkerne ledelse og medarbejdere i mellem – dvs. samarbejdets psykologi. Hvad er det, som vi skal blive klogere på, for at relationerne og samskabelsen bidrager til værdiskabelse, trivsel og motivation samt det frugtbare samarbejdet i organisationen. IDA lederforum Hovedstaden har inviteret konsulent og underviser Jacob Alsted til på et onlinemøde at give os en komprimeret indflytning til dette spændende emne.
Med udgangspunkt i psykodynamiske og systemiske perspektiver vil Jacob guide os igennem relationerne mellem ledelse og medarbejdere samt præsenterer begreber og metoder til at forstå og arbejde med dette forhold i egen organisation.
- I første del af onlinemødet vil fokus være på det enkelte menneske, forskellige opfattelser af individuel motivation og psykologi samt fællesskabet – gruppen – i organisationen, og hvordan grupper dannes og vedligeholdes.
- I anden del af onlinemødet vil fokus være på forskellige syn på, hvad ledelse er, og hvorfor ledelse er så vigtig samt lederens personlighed og personlighedstræk i relation til det at kunne fungere som leder.
Program:
- 17:00-17:05: Introduktion ved Jacob – onlinemødes forløb og tema
- 17:05-17:40: Ledelse og medarbejdere, medarbejderen i fællesskabet, med fokus på hvorfor organisationer er krævende for mange mennesker. rVed Jacob
- 17:40-17:55: Break out med refleksioner på samarbejdet imellem ledelse og medarbejdere i egen organisation set i sammenhæng med indlæg. Hvad virker, hvad virker ikke, hvad kan mon gøres på en anden måde. Efterfulgt at chat-spørgsmål og svar fra Jacob.
- 17:55-18:05: Dialog om perspektiverne i medarbejderen i fællesskabet og fællesskabet og gruppe- processerne i organisationen. Ved Jacob.
- 18:15-18:40: Ledelse og lederens personlighed, hvilken betydning har det for samarbejdet i organisationen? Ved Jacob
- 18.40-18:50: Hvad har inspireret dig? Dialog med Jacob
- 18:50-19:00: Opsamling på Ledelse og medarbejdere – samarbejdets psykologi - hvis du vil vide mere og afrunding
- 19:00: Tak for i dag.
Få en grundlæggende forståelse for samarbejdet imellem ledelse og medarbejdere. Hvad dækker det over, hvordan bidrager det til af værdiskabelse, trivsel og motivation? hvad er udfordringerne? Der vil desuden være mulighed for at få svar på nogle af de spørgsmål, du måtte have om arbejdet med ledelse og medarbejdere i relation til egen organisation.
Om foredragsholder:
Spørgsmål til arrangement kan stilles til Søren Brønchenburg fra bestyrelsen i IDA lederforum Hovedstaden.
Tilmeldingsprocedure:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret.
Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.
Har du problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte os på: webinarsupport@ida.dk
Tjek også vores FAQ site hvor du kan få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med webinarer: FAQ om IDA webinarer
Info om personlige oplysninger: Hvis du gerne vil deltage anonymt, anbefaler vi, at du tilmelder dig en browser i stedet for at bruge Zoom-softwareklienten eller appen, og når Zoom beder dig om at angive dit navn, kan du indtaste "Anon" eller et andet pseudonym. Zoom behandler personlige oplysninger i globale datacentre inklusive USA og behandlingen udføres i henhold til EU Kommissionens standardbestemmelser om databeskyttelse. Beskyttelse af personlige oplysninger. For yderligere detaljer henviser vi til Zoom-privatlivspolitikken tilgængelig her: https://zoom.us/privacy
Det er ikke tilladt at dele hverken zoomlinket eller link til video med andre, eller at optage lyd og billeder af webinaret.
Arrangør: IDA, Ingeniørforeningen.
Tilmelding: Er du ikke medlem af IDA? For at kunne tilmelde dig, skal du oprette en brugerprofil. Bemærk, ved oprettelse af en brugerprofil får du adgang til IDA's online tjenester - du bliver ikke medlem af IDA.
Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten når du har tilmeldt dig arrangementet. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en fysisk deltagerliste. Ved nogle arrangementer Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement, hvis du tidligere har givet samtykke eller har givet samtykke til dette i forbindelse med tilmeldingen. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en online deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres desuden navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke længere fremgå af deltagerlisten.
Du kan læse mere om samtykke her, https://mit.ida.dk/mine-samtykker-praeferencer-og-vilkaar.
Når du er tilmeldt som deltager på dette arrangement, vil du også automatisk modtage info om næste arrangement indenfor samme fagområde.
------------------------------------------------
Meld dig ind i IDA Lederforum Hovedstaden - Spar entrebilletten ved at tilmelde dig netværket inden du tilmelder dig arrangementet
Medlemskab af IDA Lederforum Hovedstaden er gratis for IDA medlemmer, er du ikke medlem af netværket, så meld dig ind her inden du tilmelder dig.
Priser
Ledigt IDA-medlem | 100 kr. |
Medlem | 100 kr. |
Seniormedlem | 100 kr. |
Studiemedlem | 100 kr. |
Deltager, ikke medlem af IDA | 100 kr. |
Studerende, ikke medlem af IDA | 100 kr. |
Medlem af arrangør | 0 kr. |
Firmamedlem | 0 kr. |
Praktiske Informationer
Hvor
Hvornår
kl. 17.00 - 19.00
Tilmeldingsfrist
Afmeldingsfrist
Arrangementssprog
Antal tilmeldte
Arrangør
Medarrangør
IDA Proces
IDA Lederforum
IDA Lederforum Midtjylland
IDA Lederforum Nordjylland
IDA Lederforum Syddanmark