Online Arrangement

Flyttes til ny dato pga sygdom: Risikovurdering - kort og konkret, del 3

Også SVM'er skal have styr på risikovurderinger, informationssikkerhed og cybersikkerhed for at navigere i den digitale verden. Her kan du og din mindre virksomhed få hjælp til at forstå og lave risikovurderinger.

Tilmeldingsfrist: 16. juni 2025 kl. 15.00

Webinar

Tirsdag den 17. juni 2025

kl. 15.00 - 16.00

0,00 kr.

Dansk

Find flere praktiske informationer nederst på siden.

Risikovurderingen er del af risikostyringen i informationssikkerhed. Når man har gennemført sin risikovurdering og identificeret ens risici, skal man analysere, hvad de identificerede risici betyder for organisationen. Det kan være svært at bestemme, hvordan de kan håndteres/mitigeres.

Få styr på, hvordan man kan udstikke en måde og risk-organisation til at håndtere/mitigere identificerede risici i dette webinar.

Risikostyring er den helt centrale proces i arbejdet med informationssikkerhed. Det er det instrument, man benytter til at prioritere indsatsen, så informationer beskyttes på et af (top)ledelsen godkendt acceptabelt niveau med de givne ressourcer og økonomi. Mange reguleringer stiller krav om risikovurdering og en ”risk based approach”.

Dette får du ud af webinaret:

  • Hvordan håndteres de identificerede risici (mitigerende aktiviteter)
  • Hvem er risk owners, og hvordan etableres en risk-organisation
  • Hvordan følger man op på mitigerende aktiviteter
  • Hvilke standarder findes der, ISO27001 vs. ISO27005
  • NIST Risk Management Framework 

Webinaret er del 3 af 3, der afholdes i maj og juni 2025. Find foregående webinarer på hjemmesiden.

Om talerne:
Henriette Brandstrup er både økonom og jurist og arbejder med forskellige IT og OT (Operational Technologies) cybersikkerhedsopgaver samt med GRC, Governance, Risk, Compliance herunder risikovurderinger. Henriette har pt fokus på fx NIS2 og CER direktivet og de risk assessments, de kræver. Hun arbejder til dagligt i regi af egen virsksomhed, CyberWorks.

Julia Sommer er ingeniør og arbejder med compliance og complianceprocesser over en bred kam, GRC (Governance, Risk, Compliance) herunder risikovurderinger. Julia har pt fokus på intern audit samt formidling af complianceprocessen for en række reguleringer som GDPR, AI Act, DORA, NIS2 mm. Hun er ansat hos Nordea.

--------------------

Tilmeldingsprocedure:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret.
Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.

Har du problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte os på: webinarsupport@ida.dk
Tjek også vores FAQ site hvor du kan få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med webinarer: FAQ om IDA webinarer

Info om personlige oplysninger: Hvis du gerne vil deltage anonymt, anbefaler vi, at du tilmelder dig en browser i stedet for at bruge Zoom-softwareklienten eller appen, og når Zoom beder dig om at angive dit navn, kan du indtaste "Anon" eller et andet pseudonym. Zoom behandler personlige oplysninger i globale datacentre inklusive USA og behandlingen udføres i henhold til EU Kommissionens standardbestemmelser om databeskyttelse. Beskyttelse af personlige oplysninger. For yderligere detaljer henviser vi til Zoom-privatlivspolitikken tilgængelig her: https://zoom.us/privacy

Det er ikke tilladt at dele hverken zoomlinket eller link til video med andre, eller at optage lyd og billeder af webinaret.

Arrangør: IDA, Ingeniørforeningen.

Tilmelding: Er du ikke medlem af IDA? For at kunne tilmelde dig, skal du oprette en brugerprofil. Bemærk, ved oprettelse af en brugerprofil får du adgang til IDA's online tjenester - du bliver ikke medlem af IDA.

Vigtig oplysning vedr. persondata på deltagerlister
Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten når du har tilmeldt dig arrangementet. Dit navn, titel og firma vil optræde på deltagerlisten til dette arrangement, hvis du tidligere har givet samtykke eller har givet samtykke til dette i forbindelse med tilmeldingen. Deltagerlisten er tilgængelig for arrangøren og de øvrige deltagere på selve arrangementet i form af en digital deltagerliste. Ved nogle arrangementer udleveres desuden navneskilt, hvor dit navn, titel og firma fremgår. Hvis du afmelder dig arrangementet, vil dine oplysninger ikke længere fremgå af deltagerlisten.

Du kan læse mere om samtykke her, https://mit.ida.dk/mine-samtykker-praeferencer-og-vilkaar

Når du er tilmeldt som deltager på dette arrangement, vil du også automatisk modtage info om næste arrangement indenfor samme fagområde.

Priser

Medlem

0 kr.

Seniormedlem

0 kr.

Studiemedlem

0 kr.

Deltager, ikke medlem af IDA

0 kr.

Firmamedlem

0 kr.

Medlem af arrangør

0 kr.

Ledigt IDA-medlem

0 kr.

Praktiske Informationer

Hvor

Webinar
Deltag via pc, tablet, smartphone

Hvornår

Tirsdag den 17. juni 2025
kl. 15.00 - 16.00

Tilmeldingsfrist

Mandag den 16. juni 2025 kl. 15.00

Afmeldingsfrist

Lørdag den 14. juni 2025 kl. 23.59

Arrangementssprog

Dansk

Antal tilmeldte

63

Arrangør

IDA DataCompliance

Medarrangør

IDA AI
IDA IT

Arrangementsnr.

360519
Login og se tilknyttede filer