Behandling af personoplysninger i IDA - FAQ

Information samt spørgsmål og svar vedr. personoplysninger.

 

1. Hvornår skal vi kryptere dokumenter, når vi sender dem pr mail?Link kopieret

 

2. Hvordan kan et dokument krypteres inden afsendelse?Link kopieret

Word

Beskyt dokument

 

3. Hvad er udtrykkeligt samtykke, og hvordan sikrer vi, at vi har det?Link kopieret

 

4. Må vi i bestyrelsen sende referater fra vores bestyrelsesmøder/generalforsamlinger til hinanden i bestyrelsen og netværkskoordinatoren uden at kryptere?Link kopieret

 

4a – Når vi sender mails til bestyrelsesmedlemmer, både vores egen bestyrelse eller andre aktive, skal alle modtagere så sættes i bcc-feltet?Link kopieret

 

4b – Må vi sende en mail til deltagere/IDA-medlemmer?Link kopieret

Mail

Mail

 

5. Facebook, instagram og hjemmesider. Hvilke informationer og billeder må man ikke ligge der uden samtykke fra personen?Link kopieret

 

6. Interne deltagerlister med tlf. nr. og mail adresse. Skal den krypteres, når den sendes ud til bestyrelsesmedlemmer eller samarbejdspartnere?Link kopieret

 

7. Skal der stå noget på arrangementet, hvis data om deltagere videregives til samarbejdspartner?Link kopieret

 

8. Må navneskilte og deltagerlister ligge fremme?Link kopieret

 

9. Må deltagerlister ligge tilgængeligt online?Link kopieret

 

10. Er der forskel på arrangementer som er åbne for alle og kun for IDA medlemmer?Link kopieret

 

11. Hvor kan jeg se mine egne data og styre, hvad der vises på den offentlige udvalgsliste?Link kopieret

 

12. Må jeg anvende Dropbox eller anden privat delingstjeneste?Link kopieret

 

Læs mere

Overblik

IDAs tilbud til dig som frivillig

Som frivillig har du travlt med at gøre en forskel for IDAs medlemmer. Vi har samlet en side med informationer, der kan hjælpe dig i dit frivillige arbejde.

Læs mere her