Webinar
PMO Manager uddannelse - 15 minutters Informationswebinar
Se dette informationswebinar på 15 minutter og hør om PMO Manager uddannelsen er noget for dig. Skab værdi for dig og din virksomhed, tag en PMO Manager uddannelse!
Webinar foran din egen pc, tablet, smartphone
Lørdag d. 31. december 2016
Kl. 17:00 - 17:30
Gratis
TILMELDINGSPROCEDURE:
Når du har tilmeldt dig, får du en bekræftelsesmail herpå. Nederst i denne mail finder du et link til webinaret. Du logger på via dette link og kommer videre til sitet, hvor webinaret vises.
Skriv din e-mail i det blanke felt og tryk Enter. Herefter er du registreret på sitet og vil modtage et link i din indbakke, som linker dig direkte videre til optagelsen.
PMO Manager uddannelse - Baggrunden for uddannelsen (Download folder)
I IDA Proces har vi kunnet konstatere en stigende interesse for projektkontorer, ikke kun i større virksomheder, men også i mindre virksomheder. Flere og flere virksomheder har set fordelene ved et projektkontor, der kan skabe værdi for virksomheden. IDA Proces har derfor i samarbejde med Hans Arnbjerg, ProjectGovernance APS planlagt en PMO Manager uddannelse specielt for IDA medlemmer.
Behovet for uddannelsen
Vi har gennem de seneste år konstateret et stigende behov for større kompetence til at lede og gennemføre opgaver et projektkontor (PMO) har.
○ Har du brug for at opbygge og udvikle et projektkontor (PMO) i din virksomhed?
○ Har du brug for at sikre, at projektkontorets strategi og services er alignet med virksomhedens strategi?
○ Er du i tvivl om jeres projektkontor bruger tid på de rigtige aktiviteter?
○ Vil du gerne lære hvordan du afstemmer forventninger og måler effekten af PMO arbejde?
○ Vil du gerne lære hvordan du får implementeret jeres PMO-aktiviteter så de skaber reel effekt for virksomheden?
PMO Manager uddannelsen - Uddannelsen henvender sig til
○ nuværende og kommende ansatte i projektkontorer (PMO) eller en projektkontorfunktion
○ deltagere, der kan/skal være ansvarlige for projektkontoret og til erfarne projektledere, der skal støtte ”Head of PMO” i udviklingen af projektkontoret.
Du bliver udstyret med en række kompetencer og værktøjer, der sætter dig i stand til at
○ Lede, opbygge og udvikle et projektkontor i din virksomhed
○ Sikre at projektkontorets strategi og service er i overensstemmelse med virksomhedens strategi
○ Vurdere om projektkontoret bruger tid på de rette aktiviteter
○ Afstemme forventningerne og måle effekten af projektkontorets arbejde
○ Implementere projektkontorets aktiviteter så de skaber reel effekt i virksomheden
Kick off: Introduktion 21. marts 2017 kl. 13 – 17
○ Programmet for hele PMO manager uddannelsen gennemgås med flere detaljer om indholdet.
○ Metoder for undervisningen, gruppe -arbejde og individuelt arbejde vil blive gennemgået.
○ Metoder for Online træning og forberedelse mellem modulerne vil blive gennemgået.
○ Deltagernes forventninger til indhold og metode afstemmes
○ Første personlige målsætning for udbytte af uddannelsen udarbejdes
○ Hjemmeopgave, forberedelses til modul 1 vil også blive gennemgået.
Modul 1: Strategi og PMO charter, governance og struktur 6. april 2017 kl. 10 - 17
○ Hvorfor en særskilt PMO strategi?
○ Hvordan ser en PMO strategi ud?
○ Hvilke elementer og emner indeholder et PMO charter?
○ Hvilken governance og beslutnings-struktur vil være den bedste for dit netop dit PMO?
○ Roller og ansvar for et PMO
○ Hjemmeopgave og forberedelse til modul 2
Modul 2: PMO funktioner, services + Implementerings-diamanten 25. april 2017 kl. 10 - 17
○ Hvilke PMO funktioner og services findes der?
○ Hvilke PMO funktioner og services skal DIT PMO tage ansvaret for?
○ Hvilke PMO aktiviteter skal dit PMO IKKE tage ansvaret for?
○ Detaljerede eksempler på PMO funktioner
○ Hvorfor fokus på Implementering af PMO aktiviteter?
○ Er forandringsledelse relevant her?
○ Gennemgang af Implementerings-diamanten?
○ Hvordan sikrer du Buy-in og engagement fra organisationen?
○ Eksempler på implementerings-aktiviteter der virker
○ Hjemmeopgave og forberedelse til modul 3
Modul 3: Skrædder-syning og tilpasning af PMO funktioner og services 16. maj 2017 kl. 10 - 17
○ Hvorfor skræddersyning af PMO funktioner og services?
○ Hvordan og i hvor stor grad skal denne skræddersyning og tilpasning finde sted?
○ Hvordan får du forretningen til at bakke dig og dit PMO op?
○ Detaljerede eksempler på skræddersyede PMO funktioner og services
○ Hjemmeopgave og forberedelse til modul 4
Modul 4: Hvordan måler du effekten af dit PMO og dine Services og aktiviteter 1. juni 2017 kl. 10 - 17
○ Hvorfor skal du måle effekten af dit PMO og dine funktioner og services?
○ Hvordan kan man måle effekten?
○ Eksempler fra dit PMO på måling af effekt.
○ Din personlige målsætning for PMO manager forløbet.
○ Mulige next step
Underviser Hans Arnbjerg, Project Governance
○ 25 års erfaring med projekter, programmer og porteføljer
○ Har erfaring som Head of PMO, styregruppe medlem og formand, projektdeltager, programleder, portefølje ansvarlig,
○ Konsulent og træner deltaget i udvikling af mere end 30 PMO-er på tværs af industrier
○ Cand Scient, Human fysiology Kbh. UNI
○ Bac. Spansk, Universidad de Granada
○ Exec. MBA Henley Business School, 2014
○ Prince 2, PMI certificeringer
○ MSP, P3O erfaring
Medlemskab af IDA Proces er gratis for IDA medlemmer, tilmeld dig her hvis du ønsker medlemskab (husk du skal være logget på ida.dk), vælg Min Profil → Netværk og Abonnementer.
Hvor
Webinar foran din egen pc, tablet, smartphone
Via egen pc / tablet / telefon
Hvornår
Lørdag d. 31. december 2016
Kl. 17:00 - 17:30
Pris
Ikke IDA-medlem
0 kr.
Studerende, ikke medlem af IDA
0 kr.
Firmamedlem
0 kr.
Medlem af arrangør
0 kr.
Ledig
0 kr.
IDA-medlem
0 kr.
Seniormedlem
0 kr.
Studiemedlem
0 kr.
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 30. december 2016
Kl. 23:59
Antal pladser
100
Ledige pladser
87
Arrangementsnr.
319544
Dokumenter på Mit IDA
Filhenvisningen fejlede.
Prøv at genindlæse siden.