Det får du ud af kurset
Grundlæggende er konflikter en drivkraft til forandring. Det kræver dog, at alle parter på arbejdspladsen kommunikerer på en måde, så resultatet af konflikten bliver positivt. Som tillidsvalgt vil det ofte være dig, der skal optræde i rollen som konfliktløser.
På kurset får du udvidet din forståelse for konflikters udvikling, og du bliver bevidstgjort om dine egne reaktionsmønstre i en konflikt. Du får værktøjer til at opdage og turde gå ind i en konflikt på en konstruktiv måde ved at lære at genkende, hvad der sker i konflikten, og hvad du skal gøre for at løse den.
Kurset fokuser især på følgende emner:
- Konflikters udvikling, optrapning og nedtrapning.
- Konfliktniveauer og hensigtsmæssige handlemåder.
- Din egen konfliktstrategi.
- Kommunikation i konflikt, herunder lytte- og spørgeteknikker.
- Træning i konfliktsamtalen.
Ventelister
Der kan forekomme venteliste på arrangementerne, men der er stor udskiftning på deltagerlisten, så det er altid en god idé, at skrive sig på ventelisten. Bliver der en ledig plads, så får du besked via mail.

Finn Lænkholm
Advokat (H) og mediator
Finn Lænkholm er uddannet advokat (H) og mediator. Finn fører IDAs retssager og voldgiftssager. Derudover har Finn stort fokus på forhandling, mediation og konfliktløsning og er en erfaren underviser og oplægsholder.

Christina Jespersen
Advokat
Christina Jespersen er advokat med lang erfaring fra organisationsverdenen, både på arbejdsgiver- og lønmodtagerside. Christina rådgiver primært IDAs ledersegment og forhandler og mægler i alle typer ansættelsesretlige sager. Christina underviser også på IDAs forhandlingskursus.
Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem korte oplæg, praktisk træning og øvelser. Alle deltagere skal desuden gennemføre en mindre test.
Overblik
Få hjælp som tillidsvalgt
Se alle IDAs tilbud til dig som tillidsvalgt eller bestyrelsesmedlem i AC-klub eller virksomhedsgruppe
Læs mere