Microsoft Teams for tillidsvalgte

IDA tilbyder, at du kan få en Teams-konto fra IDA til at gemme dokumenter på en sikker måde. Hvis I har en virksomhedsgruppe eller akademikerklub, kan I også bruge Teams-løsningen til jeres interne kommunikation, hvis dette er et behov for jer.

Sådan kommer du i gang med Teams til tillidsvalgte

  • Har I en virksomhedsgruppe/akademikerklub? Følg trin 1-3
  • Er du tillidsvalgt uden en virksomhedsgruppe/akademikerklub? Følg trin 1-2
  1. Vedkommende, der vil oprette Teamet og blive administrator, skal have en @m.ida.dk mail. Det skyldes, at licensen til Teams-kontoen er knytte til denne @m.ida.dk mail.

    Hvis du ikke har en @m.ida.dk mail, skal du skrive til mailoprettelse@ida.dk og oplyse navn, IDA-nummer og mobilnummer. Så får du en @m.ida.dk mail.
  2. Du skal nu logge ind på Teams for første gang. Her anbefaler vi, at du bruger en inkognito-browser (privat browser) for at undgå problemer med fx din arbejdskonto eller private mailkonto. Du kan efterfølgende hente Teams som app til både computer og telefon.
  3. Når du er logget ind, skal du oprette et Team og invitere de andre i virksomhedsgruppen/akademikerklubben.
    Du skal klikke på ikonet ”Teams” i venstre fane og dernæst klikke ”Opret team”. Du skal vælge, at Teamet skal være privat.
    Du får nu mulighed for at føje medlemmer til Teamet. Indsæt mailadresserne fra de øvrige i virksomhedsgruppen/akademikerklubben

Har du spørgsmål til Teams for tillidsvalgte?

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Konsulent, Ole Laier på olla@ida.dk