Microsoft Teams for tillidsvalgte
Sådan kommer du i gang med Teams til tillidsvalgte
- Har I en virksomhedsgruppe/akademikerklub? Følg trin 1-3
- Er du tillidsvalgt uden en virksomhedsgruppe/akademikerklub? Følg trin 1-2
- Vedkommende, der vil oprette Teamet og blive administrator, skal have en @m.ida.dk mail. Det skyldes, at licensen til Teams-kontoen er knytte til denne @m.ida.dk mail.
Hvis du ikke har en @m.ida.dk mail, skal du skrive til mailoprettelse@ida.dk og oplyse navn, IDA-nummer og mobilnummer. Så får du en @m.ida.dk mail. - Du skal nu logge ind på Teams for første gang. Her anbefaler vi, at du bruger en inkognito-browser (privat browser) for at undgå problemer med fx din arbejdskonto eller private mailkonto. Du kan efterfølgende hente Teams som app til både computer og telefon.
- Når du er logget ind, skal du oprette et Team og invitere de andre i virksomhedsgruppen/akademikerklubben.
Du skal klikke på ikonet ”Teams” i venstre fane og dernæst klikke ”Opret team”. Du skal vælge, at Teamet skal være privat.
Du får nu mulighed for at føje medlemmer til Teamet. Indsæt mailadresserne fra de øvrige i virksomhedsgruppen/akademikerklubben
Har du spørgsmål til Teams for tillidsvalgte?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Konsulent, Ole Laier på olla@ida.dk