Kursus
ITIL® 4 Foundation – certificering
Få forudsætningerne for at arbejde med IT Service Management med et kursus i ITIL® 4 Foundation - så du kan levere velorganiserede it-services mere effektivt. 2 kursusdage inklusive certificering.
På ITIL® 4 Foundation lærer du at arbejde succesfuldt med IT Service Management
ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med (ITSM). På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.
Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af it (eksempelvis it-udvikling).
Kurset kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til it-serviceleverandører.
Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.
For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT Service Management.
Dit udbytte
- Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
- Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
- Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
- Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
- Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (inkl processer)
- Kompetencer til at arbejde i processer
- De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation
Din virksomheds udbytte
- Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT Service Management på tværs af kunder og leverandører
- Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
- Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne
Sådan forløber kurset ITIL® 4 Foundation – certificering
Dag 1 - Introduktion til ITIL®4 og nøglebegreberne
Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL®4 og vi
skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og
komponenter ITIL®4 består af.
Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at
repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.
På dagen arbejder du med:
- Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver
henseende - Hvordan beslutninger vil påvirke de fire Service Management dimensioner
- Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem Service Value Streams
- Introduktion til Practices
- Opgaver og prøvespørgsmål
- Eksamensvejledning
- Prøveeksamen
Dag 2 - Practices og deres anvendelse
På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i ITIL®4
Sidst på dagen afholder vi ITIL®4 Foundation-certificeringseksamen – en multiple choice-test af 1 times varighed (eksamen er på engelsk og har du ikke angivet engelsk som modersmål kan du få 15 min. ekstra til eksamen).
På dagen arbejder du med ITIL®4 Practices, som oftest bruges til at:
- Definere services
- Gennemgang af testeksamen
Skabe services
- Levere services
- Understøtte services
Du arbejder endvidere med:
- Gennemgang af testeksamen
- Afrunding og eksamen
Eksamen & Certificering
Der er 2 testeksamener. Ved bestået eksamen .
Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.
Den angivne pris er inklusiv en e-bog til en værdi af 650 kr. Der er mulighed for ved tilmelding at tilvælge køb af paperback, dog for en merpris af 650 kr. eks moms og fragt.
FN’s verdensmål er en del af IDAs værdier
IDA ønsker at synliggøre koblingen til FN’s 17 verdensmål for bæredygtighed. Dette arrangement omhandler bl.a. ovenstående verdensmål. Læs mere om FNs verdensmål
Varighed
2 dage
Pris ekskl. moms
IDA-medlem:
10.300 kr.
Ikke IDA-medlem:
11.400 kr.
Vælg sted og dato
København
Østjysk
Se datoer
Underviser på kurset
Kurset afholdes i samarbejde med Metier Westergaard som er et af Danmarks førende specialisthuse inden for bl.a. IT
Service Management.
Her kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet
Jeg er ikke medlem af IDA, kan jeg deltage alligevel?
Er der stadig ledige pladser på kurset?
Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?
Kan jeg komme på en venteliste, hvis kurset er fyldt?
Er der en frist for afmelding?
Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?
Hvornår modtager jeg information om kursusforberedelse og praktisk info?
Hvornår modtager jeg en faktura?
Hvad er inkluderet i kursuspakken?
Får jeg et bevis på, at jeg har været på kursus?
Ja, du modtager et kursusbevis på mail umiddelbart efter kurset er slut. Her er anført, hvilket kursus du har deltaget på, kursusdato etc. Dine kursusbeviser bliver også gemt på vores læringsportal, så du altid kan finde dem igen.
På nogle kurser vil du i stedet modtage en certificering.
Kan jeg deltage på kurserne, hvis jeg er ledig?
Du er altid velkommen på vores kurser. Du kan enten selv vælge at betale for din kursusdeltagelse eller du kan tale med dit jobcenter og høre om det er noget, de vil hjælpe dig med.
Hvis kurset fremgår af den regionale positivliste, vil det gøre det lettere at få jobcenteret til at bevillige kurset, men under alle omstændigheder bør du tage en snak med dem om, hvorfor dette kursus kunne være relevant for dig.
Læs mere om hvilke af vores kurser der i øjeblikket er at finde på den regionale positivliste for hovedstadsregionen og få mere information om kurser for ledige her: https://ida.dk/kurser-for-ledige