Kursus

Professionelt salg

Et kursus i salg kan være relevant for dig, selvom du ikke betragter dig som sælger. Er du rådgiver, er du nemlig højst sandsynligt også sælger – men ved du, hvordan du kan vende dit eget salg til værdi for kunden?


Tid og sted

  • 27.10.21

    København

  • 17.11.21

    Aarhus C

Varighed: 2 dage


Evaluering: 9 ud af 10      

Skab værdi for kunden og styrk resultaterne med et kursus i salg

Kender du det med, at du ikke helt får det med hjem fra salgsmødet, som du havde håbet på? Eller måske sidder du tilbage med en følelse af, at kunden ikke helt forstod, hvorfor de skulle købe lige netop din ydelse, selvom du kan tilbyde noget helt unikt? Så er IDAs professionelt salg kursus noget for dig!

Kurset i professionelt salg træner dig i at udnytte din faglighed til rådgivning og salg ved aktivt at skabe værdi for kunden. Du lærer, hvordan du sætter dig i kundens sted og deres måde at tænke på, så du får en bedre forståelse for deres behov. Du får indsigt i, hvordan du kan opnå resultater ved i højere grad at sælge værdien for kunden frem for at beskrive produkter, hvilket i sidste ende vil føre til flere salg. Hvis kunden tydeligt kan se værdien i dit produkt, vil de være mere tilbøjelige til at købe det.

Du bliver udstyret med værktøjer, der kan hjælpe med at strukturere dit salgsarbejde, så du kan gennemføre mere effektive salgsmøder.

 

På kurset i professionelt salg arbejder du med:

Den professionelle sælger:

  • Identificer din personlige salgsstil og styrker, som afspejles i din sælgende adfærd
  • Udnyt din faglighed effektivt – balancen mellem rådgiver- og sælgerrollen

Sales Excellence: 

  • Salgsprocessen fra start til slut
  • Værktøjer til forberedelse og gennemførelse af salgsmøder
  • Effektiv spørgeteknik og aktiv lytning

Kundens købsadfærd: 

  • Kundens handlemotiver – forstå kundens beslutningskriterier og –proces
  • Visualisér løsningen for kunden – før, under og efter købet
  • Værdisalg – sælg, hvad kunden opnår

Kommunikation, præsentation og afslutning:

  • Opfang købssignalerne, og forstå både de stærke og svage signaler
  • Effektiv argumentationsteknik - forbered og imødegå indvendinger
  • Læs din kunde, og luk salget effektivt

Kurset er for dig, der arbejder med salg, kundekontakt eller rådgivning

Kurset henvender sig til specialister, faglige eksperter, rådgivere eller konsulenter, hvor salg og rådgivning er en del af arbejdsopgaverne.

 

Dit udbytte af kurset

Efter kurset er du i stand til at benytte de vigtigste salgsværktøjer og -metoder samt at strukturere dit salgsarbejde og gennemføre salgsmøder, så du får ordren i hus!

Efter kurset i professionelt salg kan du:

  • Forstå din kunde og dennes behov og på den baggrund styre samtalen i den retning, der sikrer salget
  • Argumentere, så kunden forstår dig, og komme modargumenter i forkøbet
  • Med større selvsikkerhed navigere salgsprocessen fra start til slut ud fra en forståelse af din egen sælgerpersonlighed og din kundes behov

 

Din virksomhed får en medarbejder, der:

  • Kan omsætte den daglige kundekontakt til forretningsmæssige resultater
  • Har en øget fortrolighed med salgsarbejdet og dermed kan løfte salgsresultaterne
  • Kan afdække kundens købs- og handlemotiver samt forstå kundens beslutningskriterier, hvilket sikrer flere succesfulde salg

Sådan forløber kurset i professionelt salg

Kurset er meget praktisk orienteret og tager udgangspunkt i hver enkelt deltagers egen virksomhed. Kurset veksler mellem interaktiv undervisning, praktiske øvelser, små og store gruppediskussioner og tid til refleksion. I løbet af kurset vil du således få mulighed for at afprøve de værktøjer og metoder, du præsenteres for under kurset, på praktiske problemstillinger fra din hverdag.

Før kurset:

  • Inden kurset bedes du udarbejde en VIA styrkeprofil. Testen hjælper med at sætte navn på dine signaturstyrke – de af dine styrker, der er mest fremtrædende. Ved hjælp af en række spørgsmål identificerer testen dine fem signaturstyrker, som du på kurset vil bruge til at finde din egen, personlige salgsstil. Testen kan gennemføres gratis her.

Selve kurset:

  • 2 Kursusdage kl. 9.00 – 16.00 inkl. fuld forplejning (morgenmad fra kl. 8.30)
  • Kursusmateriale med relevante salgsværktøjer

Efter kurset:

  • Kursusbevis  

Varighed

2 dage

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

9.000 kr.

Ikke IDA-medlem:

11.000 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Kursusmoduler

Afholdes
27. okt. - 28. okt. 2021
Kl. 09:00 - 16:00

Adresse

Tivoli Hotel & Congress Center

Arni Magnussons Gade 2

1577 København


Arrangementsnummer

339584

Tilmeldingsfrist 24. okt. 2021 - kl. 23:59

Østjysk

Se datoer

Startdatoer

Kursusmoduler

Afholdes
17. nov. - 18. nov. 2021
Kl. 09:00 - 16:00

Adresse

Comwell Aarhus

Værkmestergade 2

8000 Aarhus C


Arrangementsnummer

339585

Tilmeldingsfrist 14. nov. 2021 - kl. 23:59

Jens Damgaard

Partner, strategi og forretningsudvikling

Jens Damgaard arbejder med forretnings- og salgsudvikling. Han er en anerkendt ressource indenfor forretningsudvikling, salg og entreprenørskab. Han er uddannet B.Sc. Stærkstrøm, stud. M.Sc. i Positiv Psykologi. Jens har en lederuddannelse fra bl.a. Nordisk Solar. Jens har praktisk erfaring fra flere års salgskarriere med forretningsudvikling og medlem af direktionen samt mere end 10 års erfaring som chefkonsulent og underviser på bl.a. Aarhus Universitet, i Qant og Sales Excellence. Han er desuden tilknyttet AU forskning og Eksterne Relationer.

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte får omkring kursusafholdelse og covid-19. Hvis ikke du finder dit svar her, er du meget velkommen til at kontakte os på idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Hvad gør I i forhold til covid-19?

I IDA følger vi Sundhedsstyrelsens anbefalinger og retningslinjer tæt, og vi holder os løbende orienteret i forhold til nye ændringer.  

Vi har derfor indført en række tiltag for at sikre, at du som kursist, såvel som vores undervisere og medarbejdere kan føle sig trygge og sikre under hele kurset. 

Afholder I jeres kurser?

Ja, vi afholder vores planlagte kurser. Er vi mod forventning nødt til at aflyse et kursus, kontakter vi dig direkte. 

Skal jeg fremvise gyldigt coronapas på jeres kurser?

Ja, som kursist skal du på hver kursusdag fremvise et gyldigt coronapas eller en negativ covid-19 test, der skal være gyldig for hele kursusdagen. Testen kan vises ved ankomst enten digitalt eller på papir. 

Ved fremvisning af test, skal man skal kunne se navnet på test-tageren, test-tidspunktet og resultatet. Derudover kræver myndighederne, at du sammen med din test kan fremvise enten sygesikringskort, kørekort, pas eller andet offentligt udstedt ID-kort 

Jeg har haft corona - skal jeg medbringe en negativ test?

Hvis du tidligere har været testet positiv for covid-19, skal du fremvise et positivt testresultat, som er foretaget mindst 14 dage og højst 12 uger inden tidspunktet for din ankomst. Er din positive test ældre end dette, så skal du fremvise en negativ covid-19-test. 

Er jeg undtaget fra kravet om en negativ covid-19-test?

Kravet om en negativ covid-19 test gælder ikke for følgende: 

  • Hvis du af medicinske årsager ikke bør få foretaget en covid-19-test 
  • Hvis du som følge af en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse ikke bør få foretaget en covid-19-test 
  • Hvis du tidligere har været smittet med covid-19. I stedet kræver myndighederne dog, at du fremviser dokumentation for en covid-19-test med et positivt testresultat, som er foretaget mindst 14 dage og højst 12 uger inden tidspunktet for kursets afholdelse. 

Jeg er vaccineret - skal jeg også medbringe en negativ covid-19-test?

Din vaccination er gyldig som dokumentation fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Når du har gennemført dit vaccinationsforløb (dvs. modtaget 2. vaccinationsstik) kan du umiddelbart efter vaccinationen bruge dokumentation for dit gennemførte vaccinationsforløb som gyldigt coronapas.

Opbevarer I mine testresultater og oplysninger?

Nej, vi hverken opbevarer eller nedskriver dine oplysninger. Vi har kun brug for at se dokumentationen kortvarigt og tjekke ID for at bekræfte din identitet, så vi sikrer, at oplysningerne lever op til de myndighedernes krav. 

Skal jeg som kursist bære mundbind?

Pr 14/6 - 2021 er kravet om mundbind ved indendørs lokaler, hvor der er offentlig adgang, ophævet. Disse gælder også for kurser. Du behøver altså ikke længere bære mundbind eller visir, når du bevæger dig rundt på kursusstedet og i kursuslokalet.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er syg eller har symptomer på sygdom?

Hvis du er syg eller har symptomer på sygdom, skal du ikke møde op på kurset. Kontakt os på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg bor sammen med en, der er syg eller har symptomer på sygdom?

Hvis du bor sammen med eller er nær kontakt til en, der er syg eller har symptomer på sygdom, skal du ikke møde op på kurset. Det gælder også, selvom du ikke selv har symptomer og ikke føler dig syg.  

Kontakt os i stedet på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvad gør I, hvis jeg eller andre bliver syge på kurset?

Hvis du eller andre skulle opleve at blive syge på kurset, underret da hurtigst muligt underviseren, der kontakter vores kursuspersonale.  

Hvad sker der, hvis en kursist på mit hold konstateres smittet med Covid-19?

Hvis vi bliver informeret om smittetilfælde - enten af den smittede selv eller af smittesporingsenheden jf. Sundhedsstyrelses retningslinjer, vil vi informere medkursister på det pågældende kursus samt underviseren. 

Hvor mange deltagere er der på kurset?

Vi sørger for, at antallet af kursister ikke overstiger forsamlingsloftet og samtidig er passende i forhold til størrelsen af lokalet, så det er muligt at holde den anbefalede afstand. 

Hvis du gerne vil vide, hvor mange deltagere, der er på et konkret kursus, er du meget velkommen til at kontakte os. I bunden af hver kursusbeskrivelse finder du navn og kontaktinfo på den ansvarlige for det konkrete kursus. Alternativt kan du kontakte os på idalearning@ida.dk. 

Er det muligt at holde afstand til andre kursister?

Ja, vi booker og indretter kursuslokaler, så du kan holde den anbefalede afstand til de andre kursister, uanset hvor dit kursus bliver afholdt. 

Er kursuslokalerne sikre?

Alle kursuslokaler er indrettet, så smittespredningen minimeres mest muligt.  

Lokalerne er tilpasset antal af deltagere, så der er plads til at holde den anbefalede afstand til de andre kursister.  

Personale eller underviser sørger for, at der bliver udluftet og sprittet af i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes retningslinjer.  

Toiletter og fælles kontaktflader såsom dørhåndtag, gelændere mv. rengøres og desinficeres dagligt i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes retningslinjer.  

Der er håndsprit i alle lokaler og i fællesarealer. 

Hvad gør I med gruppearbejde?

For at minimere smittespredning holdes gruppearbejde så vidt muligt i kursuslokalet og ikke i fællesarealer. 

Hvordan håndteres kursusmateriale?

Fysisk kursusmateriale tilsendes så vidt muligt inden kursusstart. 

For at minimere smittespredningen er det kun underviseren, som må distribuere evt. kursusmateriale i selve kursuslokalet. 

Du bedes hjemtage kursusmateriale efter hver endt dag, så kursuslokalet kan rengøres. 

Hvad gør I med forplejningen?

Frokost serveres portionsanrettet i restauranten. Morgenmad og eftermiddagsforplejning bliver serveret i buffeten uden for lokalet.   

Får jeg som kursist løbende information?

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside efter Sundhedsstyrelsens anbefalinger.  

Herudover er vi i løbende dialog med vores undervisere og mødecentre om seneste nyt, og kursuspersonalet er instrueret i at opretholde og guide kursister i forhold til opstillede retningslinjer. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har andre spørgsmål?

Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her på siden, er du meget velkommen til at kontakte os på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Her kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet

Jeg er ikke medlem af IDA, kan jeg deltage alligevel?

Alle vores kurser henvender sig til både medlemmer og ikke-medlemmer.

Er der stadig ledige pladser på kurset?

Der er ledige pladser på kurset, hvis der er markeret med en grøn cirkel ud for datoerne. Hvis der er få pladser tilbage, er det markeret med en gul cirkel. Er der en rød cirkel ud for datoerne er kurset enten fyldt eller tilmeldingsfristen er overskredet.

Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?

Tilmeldingsfristen kan variere fra kursus til kursus, alt efter hvor meget forberedelse der er på det enkelte kursus. Du finder fristen for tilmeldingen under tilmeldingsknappen. Vi beslutter en måned før afholdelsesdatoen, om kurset kan gennemføres. Det vil derfor være optimalt, hvis du tilmelder dig inden. Hvis tilmeldingsfristen skulle være overskredet, kan du sende en forespørgsel til den kursusansvarlige, som vil vurdere om det er muligt stadig at blive tilmeldt.

Kan jeg komme på en venteliste, hvis kurset er fyldt?

Ja det kan du sagtens. Du tilmelder dig ventelisten på samme måde som, du tilmelder dig et kursus. Dog kan vi ikke garantere, at du kan få en plads, da der kan være andre på listen før dig. Hvis ikke du får en plads, vil du blive kontaktet og tilbydes en plads på næste afholdelse.

Er der en frist for afmelding?

Afmeldingsfristen er en måned inden kurset starter, med mindre andet er anført under det enkelte kursus. Efter denne frist hæfter du 100 % for deltagergebyret. Hvis du ikke selv har mulighed for at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet. Du bedes oplyse dette til den kursusansvarlige inden kursusstart af hensyn til forberedelse, kursusbevis/certificering mm.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Hvis du bliver syg bedes du orientere den kursusansvarlige, så vi kan orientere underviser samt kursussted. Du hæfter fortsat for deltagerbetalingen og kan ikke automatisk rykkes til næste afholdelse. Du er velkommen til at give pladsen videre til en kollega, så længe du holder den kursusansvarlige underrettet.

Hvornår modtager jeg information om kursusforberedelse og praktisk info?

Du vil modtage et link til IDAs læringsportal ca. 2-4 uger før kursusstart. På nogle kurser vil der være forberedelse fx i form af en test og/eller et forberedelsesskema, som skal afleveres en uge inden kursusstart. Du vil i så fald blive orienteret i god tid. I kursusbeskrivelsen kan du læse om du skal afsætte tid til dette.

Hvornår modtager jeg en faktura?

Du vil modtage en faktura ca. tre måneder før kursusstart. Tilmelder du dig senere vil du modtage fakturaen kort tid efter din tilmelding. Betalingsfristen på IDAs fakturaer er løbende måned + 5 dage.

Hvad er inkluderet i kursuspakken?

Kursuspakken består af fuld forplejning på alle kursusdagene, samt de materialer som vil blive benyttet i undervisningen. Forplejningen på vores heldagskurser består af morgenbuffet, frokost, eftermiddagsbuffet med kaffe/the og vand hele dagen. Overnatning er ikke inkluderet i prisen, men ønskes der overnatning kan vi være behjælpelig med anbefaling af hoteller i nærheden af afholdelsesstedet. Vi har også en række rabataftaler med forskellige hotelkæder.

Får jeg et bevis på, at jeg har været på kursus?

Ja, inden du forlader kurset, modtager du et kursusbevis. Her er anført, hvilket kursus du har deltaget på, kursusdato etc. På nogle kurser vil du i stedet modtage en certificering.

Vil du vide mere?

Billede af Steen Jørgensen

Steen Jørgensen

Kompetencekonsulent