Kompetenceforum/ arbejdsvilkårsudvalg

I hvert af IDAs 8 regioner er nedsat et Arbejdsvilkårsudvalg (AVU)/Kompetenceforum, som laver arrangementer for IDAs medlemmer.

Som inspiration til arrangementsarbejdet, kan du, som arrangør, gå ind på det MS Team, som er oprettet specielt til kompetencefora/AVU-udvalg. Her er der en oversigt over aftaler med oplægsholdere, som er lige til at plukke i. Du tilgår teamet via dette link MS Team til kompetencefora/AVU-udvalg (find vejledning til Teams her)

Aftalerne er primært udarbejdet til IDAs 8 regionale Kompetencefora/Arbejdsvilkårsudvalg, men nogle af emnerne i kataloget kan også bruges i andre enheder i IDA.

Bestilling af oplæg og oprettelse af arrangementer

Fælles for alle arrangementer er, at du selv booker oplægsholdere, mødested og forplejning – med undtagelse af kurser afholdt i ingeniørhusene. Her er det netværkskoordinatoren, der bestiller lokale og forplejning.

Når bestilling af oplæg og mødested/forplejning er på plads, er du klar til at lægge arrangementet ind i IDAs arrangementssystem. Er du i tvivl om hvordan, er der hjælp at hente i vejledningerne til arrangementsoprettelse eller hos jeres netværkskoordinator, som kan guide jer igennem systemet.

Download guide til oprettelse af arrangementer

Som arrangører er du kontaktperson til oplægsholder − fx i forhold til kursusudstyr og materiale. Vær opmærksomme på, at oplægsholder har beskrevet sine krav og ønsker i aftaleskabelonen.

Markedsføring aftales med netværkskoordinator. Vi opfordrer til, at du planlægger og aftaler markedsføring i god tid.

Husk at holde øje med mødetilmeldingen på de enkelte arrangementer og at træffe afgørelse om gennemførelse/aflysning med udgangspunkt i de afbestillingsfrister, der er beskrevet i aftalen. Hvis arrangementet gennemføres, bør arrangør sende deltagerliste til oplægsholder, inden arrangementet afholdes.