IDAs klagesystem: Klager over ydelser, services og ansatte
Hvis du som medlem eller bruger er utilfreds med IDAs service, ydelser eller ansatte, kan du klage til IDA ved at sende en mail til klage@ida.dk.
IDAs klagebehandlingssystem giver medlemmer og brugere mulighed for at få behandlet klager over IDAs ydelser hurtigt og retfærdigt. Samtidig giver IDAs klagesystem os mulighed for at forbedre servicen og lære af eventuelle fejl.
Vil du klage over lovbrud, Ingeniøren eller andre ting?
Hvad kan du klage over til IDAs klagesystem?
Via IDAs klagesystem kan du klage over IDAs ydelser og services som fx.:
- Medlemsrådgivning
- Arrangementer
- Priser
- Markedsføring
- IDAs ageren – herunder problemer med IDAs ansatte
Hvem kan klage via IDAs klagebehandlingssystem?
Medlemmer og brugere kan klage over IDA via IDAs klagesystem.
Hvem kan du klage over via IDAs klagebehandlingssystem?
Du kan klage over IDAs ansatte og IDAs ydelser.
Vil du klage over IDAs aktive, medlemmer, politisk valgte eller udpegede og andre, skal du klage enten via Sanktionsudvalgsordningen eller IDAs whistleblowerordning.
Læs om andre måder at klage på
Sådan fungerer klagebehandlingssystemet
Når du sender din klage til IDA, sikrer klagebehandlingssystemet :
- En hurtig og ensartet behandling af klagerne. Alle medlemmer får svar på klager inden for 14 dage fra modtagelse af klage i IDA - evt. et foreløbigt svar, hvis undersøgelserne kræver mere tid.
- Revidering af IDAs serviceydelser og interne arbejdsgange, hvis klagesagerne giver anledning til det.
- At holde IDAs politiske ledelse orienteret om antallet af og indholdet i medlemssagerne ved en årlige rapportering.
Se klager over IDA
IDA ønsker åbenhed om klagerne, og derfor offentliggør vi én gang om året en oversigt over de indkomne og behandlede klager i anonymiseret form.
Se oversigt over de seneste års klagesager i IDA:
Klagerne er samlet under overskrifter og beskrevet ud fra kategorierne:
- Hvad handler klagen om?
- Hvad blev der konkret gjort eller ikke gjort?
- Har klageren fået helt eller delvist medhold eller er klagen blevet afvist, og har klagen givet anledning til ændring i service, forretningsgang eller andet?
- Er der kommet en reaktion fra klageren, og er klageren fortsat medlem af IDA?