Kursus

Strategisk forhandling

Hvordan sikrer du det bedste resultat i dine forhandlinger? Bliv en stærkere forhandler, og få mere med hjem fra forhandlingsbordet.


Tid og sted

  • 06.10.21

    København S

Varighed: 2 dage

Skab bedre relationer og resultater, når du forhandler

Strategisk forhandling™ har fokus på Samarbejde & Partnerskab og evnen til at forhandle de bedste resultater hjem både i de formelle og uformelle forhandlinger. Samarbejde & Partnerskab lægger op til at skabe værdi gennem forhandlingsparternes forskellige forudsætninger og interesser. For at finde de ekstra værdier i forhandlingen, kræves der samarbejde og et holistisk fokus på værdikæden omkring en konkret ydelse.

Samarbejde & Partnerskab som strategi stiller store krav til den enkelte forhandler: Derfor vil vi fokusere på analyse af forhandlingspotentiale i både simple og komplekse forhandlinger, valg af strategi og afledte effekter, argumentation, kommunikation og psykologi. Dette er centrale elementer, som hvis ønsket er at skabe de bedste forhandlingsresultater og langvarige relationer skal være på plads.

Her er nogle af de typiske udfordringer, som vi vil dække på kurset: 

  • Kunden kommer med småjusteringer under leveringen. Mange kan føle, at det vil være svært at kræve betaling, da man ikke ønsker at ødelægge det gode samarbejde.
  • Ensidig forberedelse på egne interesser og dermed svært at skabe en forhandling, der fokuserer på andet end pris
  • Forberedelsen er for datadrevet og har ikke fokus på, hvordan forhandlingen skal afvikles.
    Vi tager ikke højde for den adfærd, vi møder

På kurset arbejder du med: 

- Rollen som forhandlingsansvarlig og/eller medforhandler

  • Forhandling som et værktøj og en proces, der vil udvikle stærke resultater og relationer.
  • Bevidsthed om, hvor du som rådgiver/projektleder kan skabe værdi for dig og dine kunder gennem forhandling.
  • Valg af strategi og taktik samt gennemførelse af konkrete/real life forhandlinger.

- Strategisk forhandling:

  • Forhandlingens faser
  • Psykologi i forhandlingen udenfor kontoret – ”den uformelle forhandling”
  • Forhandle mere på værdi og omkostninger gennem anvendelse af flere variabler og parametre.

- Kunderne/leverandørerne:

  • Etablering af strategisk samarbejde og vilkår, som bygger tillid i jeres samarbejde
  • Afdække relevante variabler i dine egne forhandlinger
  • Forstå at analysere din modparts interesser og behov
  • Stille konstruktive modkrav, som skaber større tilfredshed
  • Evne at sige nej

Kurset er for dig, der vil blive en stærkere forhandler

Kurset er for dig, som har anerkendt, at antallet af formelle og uformelle forhandlinger er støt stigende. Du og/eller din leder har fokus på de resultater i form af øget eller reduceret omkostninger, mersalg eller bedre indtjening, som du skaber eller kan fremvise.

Du skal deltage på kurset, hvis du ønsker at lære det taktiske spil omkring forhandlingsbordet. Her lærer du at bruge de forskellige teknikker til at skabe bedre resultater for din virksomhed.

Dit udbytte:

  • Konkrete værktøjer og personlig feedback på din adfærd i forhandling
  • Struktur til forberedelse og gennemførelse af egne forhandlinger
  • Adgang til det psykologiske spil i forhandlingerne
  • Forstå og evne at forhandle på den fulde værdikæde fremfor ensidig fokus på pris

Din virksomheds udbytte:

  • En medarbejder som tør træde ind i forhandlingen med oprejst pande og grundig forberedelse
  • En adfærd som formår at forhandle på værdi fremfor pris, og som kan vinde argumentet i forhandlingen
  • En bedre bundlinje i alle typer af forhandlinger, både ved indkøb og salg
  • En stærk værktøjskasse som vil gavne virksomheden mange år frem

Sådan forløber kurset i strategisk forhandling

Inden kurset:

  • Spørgeskema undersøgelse

Selve kurset:

  • To undervisningsdage - programmet er fra kl. 9.00-17.00 på Dag 1 og fra kl. 8.00-16.30 på Dag 2
  • Undervisningsmateriale
  • Fuld forplejning

Efter kurset:

  • Kursusbevis

Varighed

2 dage

Pris ekskl. moms

IDA-medlem:

9.500 kr.

Ikke IDA-medlem:

11.500 kr.

Vælg sted og dato

København

Startdatoer

Kursusmoduler

Dag 1
6. okt. 2021
Kl. 09:00 - 17:00
Dag 2
7. okt. 2021
Kl. 08:30 - 16:30

Adresse

Bella Sky Conference & Event

Center Boulevard 5

2300 København S


Arrangementsnummer

340759

Tilmeldingsfrist 30. sep. 2021 - kl. 23:59

Christian Bryde-Nielsen

Grundlægger af Negotiation Company og blandt landets førende forhandlingseksperter. Han arbejder i dag med rådgivning og træning indenfor forhandling og relateret kommunikation.

Kunderne tæller de førende selskaber indenfor FMCG, Shipping, Finanssektoren, Bygge & konstruktions sektoren herunder også cement industriens og mange flere. På afdelingsniveau arbejder Christian typisk vertikalt ned i Salg, Projekt, Indkøb, Sourcing og Rådgivning.

Christian har en Merkantil Bacherlor fra Durham College, UK, en 2 årig uddannelse i Innovation & Entrepreneurship fra Copenhagen Business College og en CBA fra AVT Copenhagen. Han er desuden certificeret i Extended Disc i København.

Claus Grønbech

Partner i Negotiation Company og har arbejdet med strategisk forhandling og relateret kommunikation siden 2006. Han arbejder i dag med rådgivning og træning indenfor forhandling og relateret kommunikation.

Kunderne tæller de førende selskaber indenfor FMCG, Finanssektoren, Bygge & konstruktionssektoren herunder også cement industriens og mange flere. På afdelingsniveau arbejder Claus Grønbech typisk vertikalt ned i Salg, Projekt, Indkøb, Logistik og Sourcing.

Claus Grønbech er Cand. mag. og har en kommerciel baggrund fra salg opbygget på Dagbladet Børsen. Han er desuden certificeret i Extended Disc og uddannet coach, og coacher personer, der vil have styrket gennemslagskraft og bedre samarbejde.

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte får omkring kursusafholdelse og covid-19. Hvis ikke du finder dit svar her, er du meget velkommen til at kontakte os på idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Hvad gør I i forhold til covid-19?

I IDA følger vi Sundhedsstyrelsens anbefalinger og retningslinjer tæt, og vi holder os løbende orienteret i forhold til nye ændringer.  

Vi har derfor indført en række tiltag for at sikre, at du som kursist, såvel som vores undervisere og medarbejdere kan føle sig trygge og sikre under hele kurset. 

Afholder I jeres kurser?

Ja, vi afholder vores planlagte kurser. Er vi mod forventning nødt til at aflyse et kursus, kontakter vi dig direkte. 

Skal jeg fremvise gyldigt coronapas på jeres kurser?

Ja, som kursist skal du på hver kursusdag fremvise et gyldigt coronapas eller en negativ covid-19 test, der skal være gyldig for hele kursusdagen. Testen kan vises ved ankomst enten digitalt eller på papir. 

Ved fremvisning af test, skal man skal kunne se navnet på test-tageren, test-tidspunktet og resultatet. Derudover kræver myndighederne, at du sammen med din test kan fremvise enten sygesikringskort, kørekort, pas eller andet offentligt udstedt ID-kort 

Jeg har haft corona - skal jeg medbringe en negativ test?

Hvis du tidligere har været testet positiv for covid-19, skal du fremvise et positivt testresultat, som er foretaget mindst 14 dage og højst 12 uger inden tidspunktet for din ankomst. Er din positive test ældre end dette, så skal du fremvise en negativ covid-19-test. 

Er jeg undtaget fra kravet om en negativ covid-19-test?

Kravet om en negativ covid-19 test gælder ikke for følgende: 

  • Hvis du af medicinske årsager ikke bør få foretaget en covid-19-test 
  • Hvis du som følge af en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse ikke bør få foretaget en covid-19-test 
  • Hvis du tidligere har været smittet med covid-19. I stedet kræver myndighederne dog, at du fremviser dokumentation for en covid-19-test med et positivt testresultat, som er foretaget mindst 14 dage og højst 12 uger inden tidspunktet for kursets afholdelse. 

Jeg er vaccineret - skal jeg også medbringe en negativ covid-19-test?

Din vaccination er gyldig som dokumentation fra 14 dage efter første vaccination og indtil 42 dage efter første vaccination.

Når du har gennemført dit vaccinationsforløb (dvs. modtaget 2. vaccinationsstik) kan du umiddelbart efter vaccinationen bruge dokumentation for dit gennemførte vaccinationsforløb som gyldigt coronapas.

Opbevarer I mine testresultater og oplysninger?

Nej, vi hverken opbevarer eller nedskriver dine oplysninger. Vi har kun brug for at se dokumentationen kortvarigt og tjekke ID for at bekræfte din identitet, så vi sikrer, at oplysningerne lever op til de myndighedernes krav. 

Skal jeg som kursist bære mundbind?

Pr 14/6 - 2021 er kravet om mundbind ved indendørs lokaler, hvor der er offentlig adgang, ophævet. Disse gælder også for kurser. Du behøver altså ikke længere bære mundbind eller visir, når du bevæger dig rundt på kursusstedet og i kursuslokalet.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er syg eller har symptomer på sygdom?

Hvis du er syg eller har symptomer på sygdom, skal du ikke møde op på kurset. Kontakt os på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg bor sammen med en, der er syg eller har symptomer på sygdom?

Hvis du bor sammen med eller er nær kontakt til en, der er syg eller har symptomer på sygdom, skal du ikke møde op på kurset. Det gælder også, selvom du ikke selv har symptomer og ikke føler dig syg.  

Kontakt os i stedet på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Hvad gør I, hvis jeg eller andre bliver syge på kurset?

Hvis du eller andre skulle opleve at blive syge på kurset, underret da hurtigst muligt underviseren, der kontakter vores kursuspersonale.  

Hvad sker der, hvis en kursist på mit hold konstateres smittet med Covid-19?

Hvis vi bliver informeret om smittetilfælde - enten af den smittede selv eller af smittesporingsenheden jf. Sundhedsstyrelses retningslinjer, vil vi informere medkursister på det pågældende kursus samt underviseren. 

Hvor mange deltagere er der på kurset?

Vi sørger for, at antallet af kursister ikke overstiger forsamlingsloftet og samtidig er passende i forhold til størrelsen af lokalet, så det er muligt at holde den anbefalede afstand. 

Hvis du gerne vil vide, hvor mange deltagere, der er på et konkret kursus, er du meget velkommen til at kontakte os. I bunden af hver kursusbeskrivelse finder du navn og kontaktinfo på den ansvarlige for det konkrete kursus. Alternativt kan du kontakte os på idalearning@ida.dk. 

Er det muligt at holde afstand til andre kursister?

Ja, vi booker og indretter kursuslokaler, så du kan holde den anbefalede afstand til de andre kursister, uanset hvor dit kursus bliver afholdt. 

Er kursuslokalerne sikre?

Alle kursuslokaler er indrettet, så smittespredningen minimeres mest muligt.  

Lokalerne er tilpasset antal af deltagere, så der er plads til at holde den anbefalede afstand til de andre kursister.  

Personale eller underviser sørger for, at der bliver udluftet og sprittet af i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes retningslinjer.  

Toiletter og fælles kontaktflader såsom dørhåndtag, gelændere mv. rengøres og desinficeres dagligt i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes retningslinjer.  

Der er håndsprit i alle lokaler og i fællesarealer. 

Hvad gør I med gruppearbejde?

For at minimere smittespredning holdes gruppearbejde så vidt muligt i kursuslokalet og ikke i fællesarealer. 

Hvordan håndteres kursusmateriale?

Fysisk kursusmateriale tilsendes så vidt muligt inden kursusstart. 

For at minimere smittespredningen er det kun underviseren, som må distribuere evt. kursusmateriale i selve kursuslokalet. 

Du bedes hjemtage kursusmateriale efter hver endt dag, så kursuslokalet kan rengøres. 

Hvad gør I med forplejningen?

Frokost serveres portionsanrettet i restauranten. Morgenmad og eftermiddagsforplejning bliver serveret i buffeten uden for lokalet.   

Får jeg som kursist løbende information?

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside efter Sundhedsstyrelsens anbefalinger.  

Herudover er vi i løbende dialog med vores undervisere og mødecentre om seneste nyt, og kursuspersonalet er instrueret i at opretholde og guide kursister i forhold til opstillede retningslinjer. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har andre spørgsmål?

Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her på siden, er du meget velkommen til at kontakte os på  idalearning@ida.dk. Så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. 

Her kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet

Jeg er ikke medlem af IDA, kan jeg deltage alligevel?

Alle vores kurser henvender sig til både medlemmer og ikke-medlemmer.

Er der stadig ledige pladser på kurset?

Der er ledige pladser på kurset, hvis der er markeret med en grøn cirkel ud for datoerne. Hvis der er få pladser tilbage, er det markeret med en gul cirkel. Er der en rød cirkel ud for datoerne er kurset enten fyldt eller tilmeldingsfristen er overskredet.

Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?

Tilmeldingsfristen kan variere fra kursus til kursus, alt efter hvor meget forberedelse der er på det enkelte kursus. Du finder fristen for tilmeldingen under tilmeldingsknappen. Vi beslutter en måned før afholdelsesdatoen, om kurset kan gennemføres. Det vil derfor være optimalt, hvis du tilmelder dig inden. Hvis tilmeldingsfristen skulle være overskredet, kan du sende en forespørgsel til den kursusansvarlige, som vil vurdere om det er muligt stadig at blive tilmeldt.

Kan jeg komme på en venteliste, hvis kurset er fyldt?

Ja det kan du sagtens. Du tilmelder dig ventelisten på samme måde som, du tilmelder dig et kursus. Dog kan vi ikke garantere, at du kan få en plads, da der kan være andre på listen før dig. Hvis ikke du får en plads, vil du blive kontaktet og tilbydes en plads på næste afholdelse.

Er der en frist for afmelding?

Afmeldingsfristen er en måned inden kurset starter, med mindre andet er anført under det enkelte kursus. Efter denne frist hæfter du 100 % for deltagergebyret. Hvis du ikke selv har mulighed for at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet. Du bedes oplyse dette til den kursusansvarlige inden kursusstart af hensyn til forberedelse, kursusbevis/certificering mm.

Jeg er blevet syg, hvad gør jeg?

Hvis du bliver syg bedes du orientere den kursusansvarlige, så vi kan orientere underviser samt kursussted. Du hæfter fortsat for deltagerbetalingen og kan ikke automatisk rykkes til næste afholdelse. Du er velkommen til at give pladsen videre til en kollega, så længe du holder den kursusansvarlige underrettet.

Hvornår modtager jeg information om kursusforberedelse og praktisk info?

Du vil modtage et link til IDAs læringsportal ca. 2-4 uger før kursusstart. På nogle kurser vil der være forberedelse fx i form af en test og/eller et forberedelsesskema, som skal afleveres en uge inden kursusstart. Du vil i så fald blive orienteret i god tid. I kursusbeskrivelsen kan du læse om du skal afsætte tid til dette.

Hvornår modtager jeg en faktura?

Du vil modtage en faktura ca. tre måneder før kursusstart. Tilmelder du dig senere vil du modtage fakturaen kort tid efter din tilmelding. Betalingsfristen på IDAs fakturaer er løbende måned + 5 dage.

Hvad er inkluderet i kursuspakken?

Kursuspakken består af fuld forplejning på alle kursusdagene, samt de materialer som vil blive benyttet i undervisningen. Forplejningen på vores heldagskurser består af morgenbuffet, frokost, eftermiddagsbuffet med kaffe/the og vand hele dagen. Overnatning er ikke inkluderet i prisen, men ønskes der overnatning kan vi være behjælpelig med anbefaling af hoteller i nærheden af afholdelsesstedet. Vi har også en række rabataftaler med forskellige hotelkæder.

Får jeg et bevis på, at jeg har været på kursus?

Ja, inden du forlader kurset, modtager du et kursusbevis. Her er anført, hvilket kursus du har deltaget på, kursusdato etc. På nogle kurser vil du i stedet modtage en certificering.

Vil du vide mere?

Billede af Steen Jørgensen

Steen Jørgensen

Kompetencekonsulent