Samarbejde med din netværkskoordinator
Alle netværk i IDA har tilknyttet en netværkskoordinator, hvis primære rolle er at være bindeled mellem bestyrelsen og medlemmerne. Desuden er netværkskoordinatoren med til at motivere, engagere og støtte bestyrelsen til at lave gode medlemsarrangementer.
Din netværkskoordinator sørger for markedsføring af netværkets arrangementer, og hjælper gerne med at gøre sproget i dine tekster mere aktivt, hvis du har brug for det.
Din netværkskoordinator varetager de opgaver, der er forbundet med dit netværk, fx:
- Udarbejdelse af nyhedsbreve til markedsføring af arrangementer til IDAs medlemmer
- Hjælp til oprettelse af konferencer eller større arrangementer; herunder samarbejdsarrangementer med andre foreninger uden for IDA
- Ved webinarer og hybridmøder sørger din netværkskoordinator for oprettelse i mødesystemet og koordinering af det tekniske set-up
- Bestilling af lokaler og forplejning til bestyrelsesmøder og medlemsmøder, der foregår i IDA-husene Aalborg, Aarhus og Odense.
- I IDA-huset i København skal du selv forespørge på lokaler via formularen på Mit IDA
- Kontering af bilag indsendt via Rejseafregningsformularen på IDA.dk
- Ved konferencer og større arrangementer vil din netværkskoordinator, så vidt muligt, være til stede ved registrering
Din netværkskoordinator kommer også gerne forbi og hilser på ved et bestyrelsesmøde, hvis I har behov for det. Mødet skal helst være i et IDA-hus eller online.
Samarbejde mellem IDAs frivillige og ansatte i IDA
IDAs medlemmer kan selv være med til at forme IDA. Det skal være attraktivt at være frivillig i IDA, og der er mange muligheder for at være frivilllig i kortere eller længere tid. Mangfoldigheden blandt IDAs frivillige er stor, og for at sikre et fælles afsæt for samarbejdet mellem IDAs frivilllige medlemmer og IDAs ansatte har IDAs Hovedbestyrelsen udarbejdet en række principper for frivillige-arbejdet i IDA.