Kursus
Hvordan skaber du succesfuldt samarbejde på tværs af landgrænser? Har du samarbejdsrelationer med kunder, leverandører eller medarbejdere i andre lande, så er der en række punkter, du bør være opmærksom på. Lær at håndtere kulturelle forskelle
Globaliseringen er en realitet – virksomheder laver forretninger, samarbejdsaftaler og fusioner på tværs af landegrænser. Dagligt samarbejder, kommunikerer, forhandler, leder og sælger vi til mange forskellige globale aktører
Men hvordan griber du opgaven an, når virksomhedens samarbejdspartnere er placeret i forskellige lande og tidszoner? Ud over at skulle kommunikere på et fremmed sprog skal du også kunne interagere med øje for lokale og kulturelle forhold og forskelle, hvis du vil optimere samarbejdet og opnå gode resultater.
Rigtig mange virksomheder oplever og har oplevet, at kulturforskelle kan føre til misforståelser, manglende videndeling og i sidste ende konflikter - og dermed kan ende med at påvirke virksomhedens bundlinje.
Men hvordan håndterer du disse udfordringer? Og hvordan kan du forbedre dine globale kommunikative kompetencer?
Målet med dette kursus er at udvikle din kulturelle intelligens, også kaldet CQ, og give dig redskaber og værktøjer til at optimere dit samarbejde og din kommunikation.
- Kommunikation på tværs af landegrænser:
- Samarbejde på tværs af landegrænser:
- Kultur på tværs af landegrænser:
Kurset i kommunikation og samarbejde på tværs af landegrænser er for dig, der samarbejder med folk i udlandet. Du kender sikkert til udfordringen ved at forene forskellige kulturer og forståelser. Her får du redskaberne til at forbedre samarbejdet.
Varighed
2 dage
Pris ekskl. moms
IDA-medlem:
9.000 kr.
Ikke IDA-medlem:
11.000 kr.
Konsulent og leder forandringer i en global kontekst
Siden 2004 har Marisa Matarese rådgivet og assisteret en lang række virksomheder i arbejdet med at designe og facilitere forandringsprocesser og implementere strategier for optimering af samarbejdet i globale projekter, teams og organisationer – specifikt med fokus på f.eks. kulturforståelse, ledelse, samarbejde og konflikthåndtering,
I dag arbejder Marisa primært med forandringsledelse i en global kontekst, hvor hun rådgiver ledelsen i forhold til at drive forandringer på tværs af kulturer.
Marisa Matarese er uddannet journalist og har en cand.mag. i portugisisk fra Københavns universitet. Hun er certificeret LEGO® SERIOUS PLAY® facilitator og taler flydende dansk, engelsk, portugisisk og fransk.
Marisa har bl.a. rådgivet følgende virksomheder Novo Nordisk, NNE, NIRAS, Ørsted, Total, LEGO, FL Smidth, Oticon, MAN for at nævne et par stykker.