Det har været alle pengene værd

Rasmus var i tvivl om, 10.000 kroner for et kommunikationskursus var godt givet ud for en ingeniør, men det har været alle pengene værd, siger han.

Mand underviser

Rasmus Grusgaard, Innovationskonsulent i Plastindustrien.

Nogle ingeniører vil nok sige, at det er en blød omgang. Men maskiningeniør Rasmus Grusgaard er sikker på, at kommunikation er vigtigt – også selvom man har en teknisk uddannelse.

”Jeg tror, at det er en udfordring for mange ingeniører, at de er ekstremt gode til et eller andet, men kommer til kort, når de skal fortælle om det,” fortæller han.

Undren og skepsis

Rasmus Grusgaard arbejder selv som innovationskonsulent i organisationen Plastindustrien. Han møder tit folk, som har set billeder af plastikaffald i havene, og som møder ham med en lang række fordomme, som var svære at snakke om uden at blive meget teknisk.

Det fik ham til at overveje kurset Faglig formidling. Hans eneste overvejelse var bare, om det var det rette for ham. Verden svømmer jo i kurser og selvstudieprogrammer. Der er ekstremt mange måder at lære tingene på.

Har du svært ved at trænge igennem?

Så meld til dig til et af vores mange kurser i faglig formidling, hvor du bliver skarp til at kommunikere kompleks viden, så alle i din organisation forstår dig.

  • Rating: 9 ud af 10
  • Varighed: 2 dage
  • Sted: København eller Århus
  • Pris: 9.000 kr. ekskl. moms

Læs mere om kurset faglig formidling

Jeg tænkte meget over, om kursus på to dage til godt 10.000 kroner ville være pengene værd. Men det synes jeg virkelig, at det har været.

Rasmus Grusgaard,
Innovationskonsulent, Plastindustrien

Godt med konkrete værktøjer

Selvom Rasmus Grusgaard er vant til at stå foran en forsamling og tale om sit arbejde til konferencer, har kurset givet ham nogle konkrete værktøjer, som han har taget med hjem til sit arbejde hos Plastindustrien, herunder situationsanalysen, som hjælper med at kommunikere til forskellige målgrupper.

Rasmus Grusgaard peger også på den store forskel ved at komme ud og tale med andre kursusdeltagere.

“De sidder med lignende problemer, men med andre øjne på det. Jeg synes særligt jeg fik meget ud af den personlige feedback, og underviseren havde sat sig virkelig godt ind i vores situation,” siger han.

Han opfordrer derfor andre, som kæmper med formidling til at komme ud af deres komfortzone og gøre noget ved det.