Nyt fra IDA
Læs nyheder om IDAs politiske arbejde og analyser.
- 02.10.2020
Få nu styr på hjemmearbejdspladserne
Flere arbejdsgivere hjælper ikke med at indrette hjemmearbejdspladsen, som de ifølge loven er forpligtet til. Force majeure ingen undskyldning, og når dialog ikke virker, må man ty til lovgivningen, skriver formand for Ansattes Råd i IDA.
- 01.10.2020
Tiltrængt med ny karakterskala
Regeringens ekspertgruppe er nu klar med flere modeller til, hvordan en ny karakterskala skal strikkes sammen, og en revision af den 14 år gamle skala er helt på sin plads
- 30.09.2020
Styrk tech-diplomatiet
En ny tech-ambassadør skal bidrage med en dedikeret og højprioriteret indsats som dansk talerør over for globale tech-virksomheder og styrke samarbejdet med andre landes nytilkomne tech- eller digitaliseringsambassadører
- 30.09.2020
ÅBENT BREV: Roadpricing er en del af løsningen
Kære danske klima- og transportordførere og andre som går op i sammenhængen mellem transport og klima. Vi vil gerne kraftigt opfordre jer til at genoverveje roadpricing.
- 25.09.2020
Vigtig bredbåndspulje
Regeringen spænder ben digitaliseringen, når den lægger op til at sløjfe bredbåndspuljen på næste års finanslov
- 24.09.2020
Flere kvinder på STEM-uddannelserne
De seneste fem år er andelen af kvinder på STEM-uddannelser gået pænt frem
- 23.09.2020
Elbilsdebatten gør en grøn skattereform uomgængelig
Vi har brug for en forandring af afgifter og skatter, der sikrer, at statskassen kan holde skruen i vandet, selvom vi giver økonomiske fordele til elbilskøberne, skriver Thomas Damkjær Petersen.
- 18.09.2020
Debatten skal handle om andre end Arne
Det er vigtigt, at debatten om pension også kommer til at handle om andre grupper end den, Arne repræsenterer, skriver IDAs formand Thomas Damkjær Petersen i dette indlæg.
- 18.09.2020
Øget kontrol med efterretningstjenesterne
Det er skræmmende oplysninger, der er kommer fra Tilsynet for Efterretningstjenesterne.
- 16.09.2020
Online-medaljens bagside
Det fysiske fremmøde er vigtigt for de studerendes trivsel og faglighed, og online-undervisning har vist sig ikke at kunne erstatte det ”rigtige” studieliv